شهروندان شیرازی روزانه بیش از ۹۰ تن پسماندهای خشک قابل بازیافت خود را تفکیک و به مراکز جمع آوری ثابت و سیار بازیافت تحویل می‌دهند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره بازیافت گفت: تفکیک ۷ درصد زباله‌های تولیدی در مبدا هدف گذاری برنامه پنج ساله شهرداری شیراز بود که امروز با مشارکت مردم شیراز از این هدف فراتر رفته و ۸ و یک دهم درصد از پسماند در مبدا تفکیک می‌شود.


علیرضا پاک فطرت به موفقیت شهرداری شیراز در کسب رتبه برتر کشوری حوزه پسماند و تفکیک زباله و حفظ محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر جمع آوری سیار مواد بازیافتی از در منازل، ۵۰ مرکز ثابت هم در سطح شهر شیراز دایر شده است تا ضمن جمع آوری پسماند‌های خشک به فرهنگ سازی هم می‌پردازد.


روح الله خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز گفت: در بازه زمانی ابتدای آبان تا پایان اسفند پارسال چهارمین جشنواره بازیافت با نام نویسی ۴۴ هزار شهروند شیرازی برپا شد و پس از اعلام زمان دریافت برگه‌های قرعه کشی بیش از ۲۴ هزار شهروند یعنی بیش از نیمی از ثبت نام کنندگان، به ایستگاه‌های اطلاع رسانی و جمع آوری مواد قابل بازیافت مراجعه و در مدت زمان بیش از یک ماه این برگه‌ها را دریافت کردند.


خوشبخت افزود: در اولین سال برپایی این جشنواره ۶ هزار شهروند نام نویسی کرده اند و وزن پسماند خشک تفکیکی جمع آوری شده از شهروندان ۳۰ تن در روز بود که این آمار به ۹۰ تن در روز و در برخی از روزهای برپایی جشنواره به ۹۳ تن افزایش یافته است.


وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ تن زباله در کلان شهر شیراز جمع اوری می‌شود که سرانه هر شهروند ۶۵۰ گرم در روز است و سرانه تفکیک از مبدا هر شهروند هم ۵۰ تا ۶۰ گرم است.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: ۳۰ درصد زباله‌های تولیدی زباله خشک و ۷۰ درصد‌تر است که در مجموع ۲۰ درصد زباله‌ها شامل زباله‌های خشک هم قابل تفکیک در مبدا است.

 

در پایان این مراسم قرعه کشی جوایز چهارمین جشنواره بازیافت شامل دو دستگاه خودرو، لوازم خانگی و حواله‌های نقدی خرید کالاهای ایرانی به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برپا شد.
انتهای پیام/ر


روزانه ۹۵۰ تا هزار تن زباله در کلان شهر شیراز جمع اوری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار