سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی در دشتی رونمایی شد

کتاب ' جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی' یکشنبه شب در آیین شبانه ادبی در شهرستان دشتی استان بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  فرمانداردشتی در این آیین گفت: فرهنگ و هنر شناسنامه دشتی و شعر نماد ادب دوستی این مردم است.

عبدالله نادری افزود: ادبیات تجلی آرمان‌های بشری در قالب نظم الفاظ است و هنر شعر و نویسندگی موهبتی الهی است که افراد معدودی از آن برخوردارند.

وی اضافه کرد: پیشرفت و پس مانی یک جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد و با یاری فرهنگ و بررسی عناصر آن مسیر آینده جامعه را می‌توان پیش بینی کرد.

نادری ادامه داد: دشتی از دیر باز جایگاه علما و شعرای تاثیرگذاری بوده و فرهنگ و هنر شناسنامه دشتی و شعر نماد ادب دوستی این مردم است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: شبانه ادبی فایز دشتی در سال ۱۳۵۲ در خورموج تشکیل و مثل یک آیبن توسط ادیبان شهرستان حفظ شده است.

حمید زارعی اضافه کرد: شبانه ادبی به شکل هفتگی در منزل یکی از ادیبان شهر برگزار می‌شود.

پژوهشگر خورموجی نیز با بررسی کتاب جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی گفت: خلیج فارس از نظر راهبردی در منطقه خاورمیانه بزرگترین و مهم‌ترین مرکز ارتباطی بین قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقاست.

اصغر منصوری نسب ادامه داد: بحرین مهم‌ترین جزیره خلیج فارس از دیر باز مورد توجه قدرت‌های جهانی و هم چنین بازرگانان و تجار دنیا بوده است.

کارشناس ارشد تاریخ گفت: پیشینه دریانوردی در خلیج فارس به گذشته‌های بسیار دور و حداقل ۲ هزار سال پیش از میلاد باز می‌گردد.

غلامرضا عوض نژاد افزود: نویسندگان و جهانگردان، بحرین را در شمار سرزمین‌ها و نواحی فعال در بازرگانی به شمار آورده اند.

انتهای پیام/م

رونمایی از کتاب ' جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی'

برچسب ها: نشر کتاب ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.