سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه شناسنامه برای مدرسان آموزش خانواده در مدارس

مدیر کل دفتر انجمن اولیا مربیان وزارت آموزش و پرورش از تهیه شناسنامه دقیق برای مدرسان آموزش خانواده از امسال خبر داد.

نورعلی عباس‌پور مدیر کل دفتر انجمن اولیا مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نحوه برگزاری دوره‌های آموزش خانواده عنوان کرد: دوره‌‌های مجازی برای این منظور در نظر گرفته شده است و سرفصل‌های مشخص شده را آموزش می‌دهیم البته محور اصلی کار ما ارتباط چهره به چهره و فعالیت‌های کارگاهی برای آموزش خانواده است.

وی ادامه داد: سال 96، 15 هزار مربی برای دوره‌های آموزش خانواده وجود داشته است که با توجه به نیاز، هزار و 300 مربی دیگر هم برای آموزش خانواده‌ها در نظر گرفته شد.

عباس‌پور با اشاره به اینکه آزمونی سراسری برای ورود مدرسان جدید آموزش خانواده تابستان برگزار شد، عنوان کرد: سال 97 شناسنامه دقیقی از مدرسان آموزش‌ خانواده ایجاد خواهیم کرد تا برنامه‌های این دوره با کیفیت بیشتری دنبال شوند و در غالب نرم‌افزارهای آموزشی ارزیابی عملکردی هم داشته باشیم.

فعالیت مدرسان آموزش خانواده‌ها در حوزه آسیب اجتماعی

وی با بیان اینکه این مدرسان در برخی حوزه‌ها نظیر مسائل آسیب اجتماعی هم فعالیت دارند، گفت: برخی سازمان‌ها برای آشنایی بیشتر با روند آسیب‌های اجتماعی از مدرسان خانواده بهره می‌گیرند و برنامه‌ مشترکی برای این منظور طراحی شده است که در سال 97 اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: کتاب‌های جدید هم در مورد آسیب‌های اجتماعی و با رویکرد فضای مجازی در نظر گرفته شده است تا برای آشنایی هر چه بیشتر خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.