مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: در برنامه های تربیتی و آموزش خانواده از بیان مطالب تکراری پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران در دوره آموزشی مدرسان خانواده شهر تهران که صبح امروز در دبستان آرمینه مصلی نژاد منطقه 6 برگزار شد، با تأکید بر حفظ هویت ملی اظهار کرد: تربیت جزء یکی از سخت‌ترین فعالیت‌هایی است که باید در آن دقت ویژه‌ای شود و مربیان می‌توانند با کسب مقبولیت از طرف فراگیران، این آموزه‌ها را به‌طور مناسبی آموزش دهند.

 وی بر همسویی معلمان مدرسه، اولیا، دانش آموزان،‌ جامعه و رسانه تأکید کرد و ادامه داد:‌ این همسویی موضوعی حیاتی است که در سند تحول بنیادین هم به آن اشاره شده است.

‎باقری بیان کرد: مدرسان خانواده به توانمندسازی اولیا در حوزه تعلیم و تربیت کمک می‌کنند و باید آگاه سازی به گونه‌ای باشد که همواره مطالب آموزشی جدید مورد توجه قرار گرفته و از تکرار مطالب گذشته پرهیز شود.

‎باقری افزود: مدرسان آموزش خانواده باید در آموزش بزرگسالان هم توانایی داشته باشند تا روند فعالیت‌های آموزشی از کیفیت بیشتری برخوردار شود.

‎وی با اشاره به اینکه درس پژوهی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای آموزش بهتر محسوب می‌شود، یادآور شد:‌ 70 درصد از شخصیت افراد پیش از ورود به سن مدرسه شکل می‌گیرد و باید در دوران مدرسه با هدایتی صحیح به تکمیل این روند کمک شود.

اولیا نسبت به روند تربیتی دانش آموزان حساس هستند

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با تأکید بر اینکه اغلب خانواده‌ها نسبت به روند آموزشی و پرورشی کودکان خود حساس هستند؛ اظهار کرد: این مسئله به کیفیت آموزش‌ها کمک می‌کند و در واقع نوعی همکاری با اولیای مدرسه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: گاهی مقاومت خانواده‌ها در برابر کودکان و برنامه درسی را شاهد هستیم که باید راهکاری برای رفع این مسئله بیابیم. مدرسان آموزش خانواده با توجه به وظایفی که دارند برای رفع این مسئله نقش مهمی ایفا می‌کنند، همچنین می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان کیفیت برنامه‌های آموزشی را ارتقا داد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با تأکید بر ارتباط چهره به چهره با والدین گفت:‌ دوره‌های آموزش خانواده مسئله مهمی برای این تعامل محسوب شده است همچنین باید از فناوری‌های آموزشی برای پیشبرد اهداف بهره گرفت.

عباسپور با اشاره به اینکه ارتقای سطح علمی برنامه‌های آموزش خانواده در اولویت فعالیت حوزه انجمن اولیا و مربیان قرار دارد، عنوان کرد: استفاده از مطالب علمی، مدرسان توانمند و نشریات تخصصی از جمله راهکارهای ارتقای سطح علمی فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان خطاب به مدرسان بیان کرد: همواره پذیرای ایده‌ها و طرح‌های جدید شما هستیم تا روند ارتباط میان اولیا و مربیان افزایش یابد.

انتهای پیام /



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار