سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردین: ترزا می‌ نمی تواند به ترامپ و اروپا اعتماد کند و پوتین این را می‌داند

روزنامه گاردین در مطلبی به میزان حمایت‌های آمریکا و اروپا از انگلیس در مواجهه با مسکو پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: تنش‌های میان مسکو و لندن و اتهام‌زنی‌های اخیر انگلیس به روسیه در خصوص مسمومیت « سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس در انگلیس، طی دو روز گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

بسیاری از سیاستمداران غربی از میزان قدرت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آگاه هستند این در حالی است که نه تنها حزب کارگر، بلکه حزب محافظه کار انگلیس هنوز به این موضوع پی نبرده‌اند. ترزا می، نخست وزیر انگلیس، به تازگی مناقشه‌ای را در خصوص مسمویت سرگئی اسکریپال با مسکو آغاز کرده است که می تواند سال ها به طول بیانجامد.

آشکار یا پنهان، این موضوع ممکن است یه جنگی طولانی میان دو طرف تبدیل شود. به همین منظور، لندن برای پیروزی در این مناقشه به حمایت همه دوستان و متحدانش نیاز دارد. با وجود این، پشتیبانی صحیح، کافی و به موقع  متحدان و دوستان انگلیس در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 آمریکا و اروپا از قدرت روسیه در حل مسائل مختلف آگاه هستند. از سوی دیگر، روسیه بازیگری بانفوذ در مسائل بین‌المللی است و بسیاری از کشورهای اروپایی از برقراری روابط تجاری و اقتصادی با آن بهره می برند. روسیه یکی از بزرگترین تامین کنندگان گاز اروپاست و تبادلات تجاری گسترده ای با کشورهای قاره سبز دارد.

جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا در وصف پوتین گفته بود، روح پوتین را می تواند در هر جایی ببیند. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز درصدد برقرار روابط با روسیه بود و از همه مهمتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز یکی از «دوستداران» پوتین است. ترامپ تاکنون به صورت مستقیم از پوتین انتقاد نکرده است و اتهامات مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را رد کرده است.

گاردین در ادامه این گزارش به سطح وابستگی کشورهای اروپایی به روسیه پرداخته و نوشت:  آلمان یکی از بزرگترین خریداران سوخت و انرژی از روسیه است. این کشور در سال 2016، تقریبا 40 درصد نفت و 35 درصد گاز خود را  از روسیه وارد کرد. جانبداری برلین از انگلیس در تنش میان لندن و مسکو ممکن است به اقتصاد آلمان آسیب جبران ناپذیری وارد کند.

فرانسه دیگر متحد بزرگ انگلیس نیز به نوبه خود، تعامل اقتصادی گسترده ای با روسیه دارد و قطع این روابط و تحریم آن، در وهله اول خودش را هدف قرار خواهد داد.

در همین حال، بسیاری از سیاستمداران ایتالیایی می خواهند اتحادیه اروپا تحریم هایی که به واسطه الحاق کریمه علیه مسکو اعمال کرده اند، لغو شود.

بنابراین اطمینان ترزا می به حمایت های بی اساس ترامپ خطر بزرگی برای انگلیس است. ترامپ زیاد حرف می زند و وعده های زیادی می دهد ولی در نهایت اقدامی را انجام می دهد که به نفعش باشد.

در پایان این مطلب آمده است: انگلیس به همراهی متحدانش در مناقشه با روسیه  نمی تواند امیدوار باشد. علاوه بر وابستگی اقتصادی کشورهای اروپایی به روسیه و  بدعهدی های ترامپ، این کشور در مارس 2019 از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد؛ بنابراین کمتر می تواند به همراهی و حمایت  آنها در مواجه با مسکو مطمئن باشد.

انتهای پیام/

عدم حمایت آمریکا و اروپا از انگلیس در مواجهه با روسیه

برچسب ها: انگلیس ، روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.