سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرز تهیه «ژله حوض ماهی» برای سفره هفت سین

در مطلب زیر طرز تهیه ژله متفاوت «حوض ماهی» برای ایام نوروز و به ویژه سفره هفت سین که درکوتاهترین زمان تهیه می‌شود را مشاهده می‌کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژله حوض ماهی که برای سفره هفت سین و پذیرایی از میهمانان عید مناسب است که در ادامه طرز تهیه این ژله خوشمزه را مشاهده کنید:

مواد لازم:

ژله بلوبری ۲ بسته
ژله آلوئه ورا ۱ بسته
بستنی وانیلی ۱ لیوان
شکلات سنگی به مقدار لازم
پاستیل ماهی به مقدار لازم




طرز تهیه:

ابتدا هر بسته ژله بلوبرى را با یک لیوان آب جوش به روش بنمارى حل میکنیم و بعد از سرد شدن، بستنی که از قبل به دمای محیط رسیده باشه را به آن اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کاملا یک دست شود.
ظرف مورد نظر را کمی چرب میکنیم و مقداری از ژله‌ی بلوبرى را داخل ظرف می‌ریزیم و در یخچال قرار داده و اجازه میدهیم تا نیم بند شود.


یه کاسه‌ی کوچکتر را انتخاب کرده و جداره‌ی بیرونی آن را چرب میکنیم روی ژله‌ی بلوبرى که نیم بند شده قرار میدهیم و به مدت ده دقیقه در یخچال می‌گذاریم. پس از این مدت ظرف را از یخچال بیرون میآوریم و ما بقى ژله‌ی بلوبرى را به آرامی در آن می‌ریزیم به طوری که تا بالای کاسه‌ی کوچکتر را پر کند و مجددا ظرف را داخل یخچال می‌گذاریم تا ژله به صورت کامل خودش را بگیرد.

ژله الوئه ورا را با یک لیوان آب جوش حل نموده و اجازه میدهیم سرد شود. سپس ظرف ژله را از یخچال بیرون آورده و کاسه‌ی کوچکتر را به آرامی از آن خارج میکنیم. حالا میبینیم که یک گودی داخل ژله‌ی بلوبرى ایجاد شده است.

چند عدد شکلات سنگی را داخل ژله می‌گذاریم و مقدار خیلی کمی از ژله‌ی الوئه ورا را روی آن می‌ریزیم. دقت داشته باشید این مقدار فقط برای آن است که شکلات‌ها تکان نخورند و روی ژله شناور نشوند. سپس ظرف را به مدت ده دقیقه داخل یخچال می‌گذاریم.

ظرف را از یخچال بیرون آورده و چند عدد پاستیل ماهی را در آن قرار میدهیم و باز مقدار کمی ژله‌ی الوئه ورا را روی آن می‌ریزیم و به مدت ده دقیقه داخل یخچال قرار میدهیم. پس از این مدت ما بقى ژله الوئه ورا را به آن اضافه میکنیم و می‌گذاریم ژله خودش را کاملا بگیرد. پس از اینکه ژله کاملا خودش را گرفت آن را از ظرف خارج کرده و سرو میکنیم.

منبع:وب سایت سرآشپز پاپیون

انتهای پیام/

طرز تهیه ژله ماهی

برچسب ها: تغذیه ، آشپزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.