سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم تعلیم و تربیت در رشد و تعالی جامعه، تقویت آموزش و پرورش به عنوان کارخانه انسان ساز باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست با اعضای ستاد هفته تربیت اسلامی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم تعلیم و آموزش در بالندگی و رشد و پیشرفت جامعه اظهار داشت: بی تردید پیشرفت یک نظام به معنای جامع خود در تمام عرصه‌ها عمرانی، اقتصادی، سیاسی، حتی فرهنگی ساختار‌های علم و فناوری منابع انسانی کارآمد است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه هیچ گاه نمی‌توان فرض کرد که پیشرفت خود به خود فراهم می‌شود افزود: این مهم با مشارکت همگانی افراد دانا و فرهیخته محقق می‌شود و این نشان دهنده این است که مهم‌ترین سرمایه نظام، انسان‌هایی کارآمد هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه منابع زیر زمینی، ولی بدون وجود منابع انسانی بی فایده می‌ماند تصریح کرد: سرمایه‌های حقیقی هر کشور انسان‌های کارآمد آن جامعه و نظام محسوب می‌شوند.

صفایی بوشهری با تاکید بر این نکته که تولید علم بزرگترین منابع یک کشور است خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش مهمترین بخش حفظ استقلال و پیشرفت نظام به ویژه نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، آموزش و پرورش را زیربنایی‌ترین توسعه و پیشرفت در یک جامعه دانست و تاکید کرد: آمال و آرزوی هر انسانی است که بر حسب عدالت و پیشرفت آن نظام برنامه ریزی انجام شود و در این راستا آموزش و پرورش زیر بنایی‌ترین امور برای رشد و توسعه محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در عرصه تربیت و پرورش فرهنگی انسان همیشه محصور فرهنگ است گفت: نوع رفتار، نگاه و تمام زندگی انسان‌ها تحت تاثیر فرهنگ‌ها قرار می‌گیرد.

صفایی بوشهری بیان کرد: فرهنگی که فقط برای رشد و تعالی جامعه خود و نابودی جوامع دیگر می‌خواهد سیاست استکباری است که آمریکا بر این اساس حرکت می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه فرهنگی که بر اساس ایمان به خدا باشد از سقوط و هلاکت رهایی می‌یابد افزود: عقلی که بر اساس فرهنگ الهی است ضمن اینکه انسان را از هلاکت و سقوط نجات می‌دهد زمینه رشد و کمال انسان را فراهم می‌کند.

وی نقش معلمان در رشد و تعالی دانش‌آموزان را مهم و قابل توجه دانست و تصریح کرد: در آموزش و پرورش نیرو‌هایی که تحت تربیت نظام آموزشی قرار می‌گیرند باید طوری تربیت شوند که والدین در آن‌ها رشد علمی و فرهنگی ببینند و نقش معلمان در این امر فوق العاده است.

امام جمعه بوشهر، مدرسه را خانه نخست کمال انسان دانست و گفت: برای داشتن نظام قوی و توانمند باید آموزش و پرورش مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا زمینه رشد و تعالی جامعه فراهم شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه نیاز است در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری خوبی ایجاد شود تاکید کرد: با توجه به نقش مهم تعلیم و تربیت در رشد و تعالی جامعه، تقویت آموزش و پرورش به عنوان کارخانه انسان ساز باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/ م

تقویت آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.