معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۵ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان برای صفرشدن بی‌سوادی در استان بوشهر امضا شد.

تفاهم‌نامه برای صفرشدن بی‌سوادی در استان بوشهر امضا شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش فر صبح یکشنبه در جلسه بهبود کیفیت سواد آموزی با اشاره به نتایج بدست آمده اجرای طرح تشویق باسوادی در روستا‌های استان معروف به طرح بنی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون همزمان با شش استان دیگر کشور در روستا‌های استان بوشهر نیز با هدف باسوادی کامل افراد بی سواد ساکن در این روستاها، طرح پاداش محور بنی اجرایی شده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: پس از راستی آزمایی مشخص شد که تعداد ۳۲۶ نفر یا باسوادند و یا اینکه غیرقابل آموزش بوده و مشمول بهره مندی از این طرح تشویقی نیستند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح بنی یک میلیون تومان پاداش برای آموزش هر یک از افراد بی سواد در نظر گرفته شده که پس از پایان دوره سوادآموزی به حساب آن‌ها واریز می‌شود گفت: تاکنون تعداد هزار و ۳۷۸ نفر در دوره سواد آموزی برای باسواد شدن تحت پوشش قرار گرفته اند.

این مقام مسئول به ذکر نحوه پرداخت پاداش یک میلیون تومانی به افراد باسواد شده پرداخت و اضافه کرد: اجرای طرح پاداش محور بنی در استان همچنان ادامه داد و با خاتمه زمان اجرا و دریافت کارنامه قبولی افراد در دوره سواد آموزی پاداش یک میلیون تومان آنان پرداخت خواهد شد.

وی، اختیاری بودن تحصیل را یکی از مهمترین چالش‌های سواد آموزی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هیچ اجباری در تحصیل افراد در کشور وجود ندارد بنابراین جذب افراد برای باسواد شدن با سختی انجام می‌گیرد.

دانش‌فربا اشاره به اینکه در راستای به صفر رسانی بی‌سوادی در استان ۲۵ تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شده است، گفت: به منظور کاهش بیشتر تعداد بی سوادان در روستا‌ها و شهر‌های استان و رسیدن به حد مطلوب رسانه‌ها، نهادها، موسسات و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بویژه ادارات آموزش و پرورش در مناطق هیجدگانه همکاری و تلاش مضاعف تری صورت بگیرد.

انتهای پیام/م

۲۵ تفاهم‌نامه برای صفرشدن بی‌سوادی در استان بوشهر منعقد شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.