معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۴۲ بی سواد در طرح سواد آموزی پاداش محور با عنوان 'بنی' در این استان شرکت کردند.

۲۴۲ نفر در طرح سوادآموزی پاداش محور در استان بوشهر شرکت کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش فر روز یکشنبه در نشست بهبود کیفیت سواد آموزی در استان بوشهر افزود: طرح سواد آموزی بنی و استاندارد سازی آموزش‌های سواد آموزی برای نخستین بار در تاریخ فعالیت سوادآموزی اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح متناسب با استاندارد‌های یونسکو (سازمان علمی فرهنگی سازمان ملل متحد) از جمله طرح‌های جدید و در دستور کار معاونت سوادآموزی استان بوشهر است.

دانش فر ادامه داد: در طرح سوادآموزی پاداش محور، بن‌هایی به ارزش ۱۰ یک میلیون ریال با نام اشخاص بی سواد ساکن در روستا‌ها تهیه و توسط بخشداران و فرمانداران به آن‌ها اعطا می‌شود.

وی یادآورشد: پس از تحویل این بن‌ها هشت ماه به افراد بی سواد فرصت باسوادی داده می‌شود و این بن‌ها بعد از قبولی افراد بی سواد روستایی در آزمون سوادآموزی معتبر بوده و افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

دانش فر بیان کرد: طرح سواد آموزی پاداش محور بنی از سال گذشته تاکنون همزمان با ۶ استان دیگر کشور در روستا‌های استان بوشهر اجرا شده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر، اختیاری بودن تحصیل را یکی از مهمترین چالش‌های سواد آموزی عنوان کرد و گفت: هیچ اجباری در تحصیل افراد در کشور وجود ندارد بنابراین جذب افراد برای باسواد شدن بسختی انجام می‌گیرد.

وی افزود: برای به صفر رسانی بی سوادی در استان ۲۵ تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی استان منعقد شده است که به منظور کاهش بیشتر تعداد بی سوادان در روستا‌ها و شهر‌های استان و رسیدن به حد مطلوب رسانه ها، نهاد ها، مؤسسه‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بویژه ادرات آموزش و پرورش در مناطق ۱۸ گانه همکاری و تلاش مضاعف تری صورت گیرد.

انتهای پیام/م

شرکت ۲۴۲ نفر در طرح سوادآموزی پاداش محور در استان بوشهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.