سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع سبد غذایی بین هزار و ۳۵۵ مادر سپیدانی

هزار و ۳۵۵ مادر سپیدانی سبد غذایی «طرح علوی» دریافت کردند.

مریم جلوداری کارشناس تغذیه مرکز بهداشت سپیدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ از آغاز توزیع مرحله بیست و دوم سبد غذایی بنیاد علوی در بین ۹۰ مادر باردار سپیدانی خبر داد و گفت: این سبد‌های غذایی به مادرانی که دارای BMI کمتر از ۱۸، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم در قبل از بارداری، دوقلوزایی و بیشتر، هموگلوبین کمتر از ۱۱ گرم در دسی لیتر و وزن گیری نامطلوب در دوران بارداری که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند اعطا می‌شود.

او افزود: برای این طرح، کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان سپیدان معرفی می‌کنند.

جلوداری از اجرای طرح توزیع سبد غذایی علوی باهدف بهبود سلامت مادران از خرداد سال ۹۳ در شهرستان سپیدان خبر داد و گفت: در طی این مدت، تا کنون هزار و ۳۵۵ سبد بین مادران باردار طی ۲۲ دوره توزیع شده است.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت سپیدان هدف در این طرح را زنان باردار و مادرانی که از نظر جسمی و وضعیت اقتصادی جزو خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند هستند، عنوان کرد و گفت: زنان باردار مشمول این طرح پس از معرفی از سوی بهورزان خانه‌های بهداشت و بررسی نهایی واحد تغذیه به بنیاد علوی معرفی شده و تا شش ماه پس از زایمان تحت پوشش طرح باقی مانده و به صورت دو ماه یک بار، سبد غذایی دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/ر

توزیع سبد غذایی بین مادران نیازمند در سپیدان

برچسب ها: علوم پزشکی ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.