محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره حذف کنکور اظهار کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی به این مشکل پی برده و در مجلس هم قانونی برای آن داریم، به همین منظور از متخصصان علوم تربیتی کمک می طلبیم که ضعف ها را اصلاح کنند.
وی به تنوع مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در کشور به هر دلیلی ۲۲نوع مدرسه داریم که این تعدد و تنوع در هیچ کجای جهان نیست؛ از متخصصان علوم تربیتی می خواهیم نظرات کارشناسی خود را در این باره مطرح کنند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به متخصصان علوم تربیتی تصریح کرد: نظر تخصصی خود را درباره تنوع مدرسه به ما اعلام کنید تا کار کاملا براساس اصحاب علوم تربیتی پیش رود.
وی با اشاره به حجم مطالب درسی بیان کرد: باید دید، این حجم مطالب درسی برای دانش آموزان ضروری است؟، آیا واقعا این محتوای ریاضی برای دانش آموز مفید است؟، که من فکر می کنم باید در کمیت دروس تجدید نظر کنیم و فرصت لازم را برای مهارت آموزی به دانش آموز بدهیم.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: باید خلاقیت و نوآوری را در دانش آموزان تقویت کنیم که نیازمند تجدید نظر در محتوای کمی و کیفی دروس است.
زاهدی به خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان اشاره و گفت: اگر بخواهیم چنین کاری در آموزش و پرورش داشته باشیم باید در محتوای کمی و کیفی تجدید نظر کنیم.
وی درباره دین باوری دانش آموزان اظهار کرد: چرا نباید فرصت پیدا کنیم که به دانش آموزان به طور عملی سبک زندگی اسلامی و ایرانی را بیاموزیم؟ آیا این درس به اهمیت ریاضی نیست؟.
زاهدی با تاکید بر مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد: متخصصان علوم تربیتی در این مورد باید به آموزش و پرورش و آموزش عالی کمک کنند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید در دوران مدرسه فرصت را غنیمت بدانیم، تصریح کرد: باید رشد همه جانبه براساس توانمندی های افراد داشته باشیم و به آنها پاسخ دهیم به گونهای نباشد که تعطیلی مدارس تیزهوشان رشد و شکوفایی دانش آموزان را حذف کند.
وی درباره فضای مجازی یادآور شد: در نگاه به تاثیر فضای مجازی در دانش آموزان باید از ایده متخصصان بهره مند شویم.
انتهای پیام /
برعکس استعداد های درخشان یا همون برتر همون دانش آموز های مدارس نمونه دولتی هستد .چون که با آزمون و مصاحبه و کلی امتیاز توی مسابقات فرهنگی هنری و کلییی مسابقات دیگر لطفاً جمع کنید این فرهنگ غلطو