کفراشی گفت: دشمن از راه نفوذ سعی در کمرنگ کردن ارزش‌های نظام و فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان و جوانان دارد.

تلاش دشمن برای کمرنگ کردن ارزش‌های نظام/ فرهنگ استفاده از تبلت به کودکان آموزش داده نشده استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کفراشی رئیس ستاد شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس که در مسجد مفتحر برگزار شد، با بیان اینکه کسی که جوانمردی ندارد، دین ندارد و چنین فردی عقل هم ندارد، اظهار کرد: افراد دیندار، از خود گذشته و جوانمرد بوده که افراد مومن عموما جزو افراد عاقل در جامعه محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه شهدا شاخصه هایی مانند جوانمردی ، مروت و از خود گذشتگی داشتند، افزود: شهدا به دلیل امنیت کشور از جان خود که بزرگترین سرمایه زندگی شان بود در راه دین و کشور گذشتند و همه شهدای دانش آموز، معلم و نیروهای نظامی نیز همگی دارای خصوصیات جوانمردی و از خود گذشتگی بودند.

کفراشی با بیان اینکه نوجوان 16 ساله ای در زمان جنگ تحمیلی، خود را بر روی سیم های خاردار می اندازد تا رزمندگان از معبر عبور کنند، افزود: جوانمردی و مراقبت در مکتب اسلام به وضوح دیده می شود و به نظرم شهدا سرشار از نبوغ، تفکر و تعقل بوده اند و این موضوع در وصیت نامه های شهدا به خوبی دیده می شود.

رئیس ستاد شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ما باید تعهد دانش آموزان را در کنار تخصصشان بالا ببریم تا آنها به بسیاری از مسائل کشور متعهد باشند و به نظرم در کنار آموزش باید توجه جدی به اخلاقیات انجام شود.

کفراشی با اشاره به اینکه در حال حاضر نفوذ دشمن زیاد است و سعی دارد ارزش های نظام، ایثار و گذشت را کمرنگ کند، تاکید کرد: اگر از فضای مجازی به درستی استفاده نشود این فضا مانند شمشیری بر بدن فرد فرو می رود و امروزه کشورمان دارای 19 میلیون کودک است که حدود 40درصد از آنها بیش از هفت ساعت در فضای مجازی سیر می کنند؛ اگر به درستی از این فضا استفاده نشود مشکلاتی گریبان‌گیر آنها می شود.

بسیجیان باید نخبگان جامعه باشند

وی با اشاره به اینکه از نظر سازمان بهداشت جهانی استفاده بیش از یک ساعت از فضای مجازی یک نوع بیماری روانی محسوب می شود، 47 درصد از کودکان کمتر از هفت سال دارای تبلت هستند که متاسفانه فرهنگ استفاده از تبلت به کودکان آموزش داده نشده است.

کفراشی اظهار کرد: استفاده بیش از حد از فضای مجازی اثرات مخربی مانند افت تحصیلی، افسردگی، اعتیاد به همراه می آورد که باید به کودکان فرهنگ استفاده از فضای مجازی به خوبی آموزش داده شود.

رئیس ستاد شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید بیش از گذشته انجام شود و خوشبختانه باید بگویم  ما بیش از پنج هزار معلم شهید، 36 هزار دانش آموز شهید، 80 هزار معلم ایثارگر و 28 هزار معلم جانباز داریم.

کفراشی یادآور شد: باید قدردان شهدا بوده و راه این عزیزان را ادامه دهیم و بسیجیان باید نخبگان جامعه باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار