سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برتری فارس در اجرای طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس از برتری استان در طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دهقانی مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس در سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان گفت: طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی ۱۵ زیر پروژه دارد که با همکاری وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان زمین شهری در حال اجرا است.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق صداوسیما و آموزش و پرورش، برخورد با متخلفان حفر و برداشت از چاه‌های غیرمجاز، استقرار گروه‌های گشت و بازرسی در آب خوان ها و جمع آوری اطلاعات سفره‌های زیر زمینی و دشت‌های استان از جمله این زیر پروژه‌ها است.

دهقانی با اشاره به اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در استان فارس، افزود: هم از لحاظ اعتبار و هم از لحاظ اجرایی استان فارس رتبه برتر کشور را در این زمینه دارد.

استاندار فارس نیز در این جلسه از تلاش برای حل بحران آب در استان خبر داد و تصریح کرد: در مرحله اول از مردم استان می‌خواهم در حل مشکل بحران آب با دستگاه‌های اجرایی استان همکاری کنند و دستگاه‌های قضایی، انتظامی، فرمانداران، شورا‌ها و دهیاران هم کمک کنند تا این بحران زودتر حل شود.

تبادار ادامه داد: نصب کنترل‌های حجمی روی چاه‌های کشاورزی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و استفاده از روش‌های آبیاری نوین از برنامه‌های دولت برای بهبود شرایط در زمینه منابع آب است.

ساماندهی چاه‌های غیر مجاز، کنترل حجم برداشت‌ها و تلاش در جهت جذب اعتبارات بیشتر برای تحقق طرح احیا و تعادل بخشی از جمله مواردی بود که در این جلسه در مورد آن‌ها بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/ن

پیشتازی فارس در اجرای طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.