وی در ادامه بیان داشت: جایزه مصطفی(ص) یکی از جوایزی است که در عرصه بین المللی می تواند جایگاه مناسبی پیدا کند به شرط آنکه نقاط قوت و ضعف شناخته شود و مسئولان درصدد رفع نقاط ضعف و نقصهای موجود باشند. در کنار این، باید به افزایش نقاط قوت و پررنگ شدن آنها نیز دقت کرد.
معتمدی با تاکید بر حضور گسترده دانشمندان مسلمان در جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: در این جایزه فقط کشورهای اسلامی حضور ندارند بلکه از سراسر کره زمین، دانشمندان مسلمان، برای شرکت در این جایزه تمایل دارند و این مسئله به جامعیت و مورد اعتماد بودن نتایج جایزه مصطفی(ص) کمک میکند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تبلیغات موثر در زمینه جایزه مصطفی(ص) گفت: در دنیای امروز که رسانه و فضای مجازی حرف اول را می زند، نباید از تبلیغات غافل شد. تبلیغات برای رویدادی که هم به فرهنگ و هم به دین و هم به مسایل علمی مربوط میشود، امری حساس و در عین حال موثر است. باید از تبلیغات به نفع جا افتادن و مقبولیت جایزه استفاده کرد.
وی اظهار داشت: البته نباید نقش سرمایه گذاران را در معرفی خوب جایزه مصطفی(ص) نادیده گرفت و امیدواریم دوره جدید این جایزه با شکوه هرچه بیشتر در جهت رسیدن به اهداف متعالی تعریف شده برای آن برگزار شود.
معتمدی در ادامه بیان کرد: این جایزه که به کمک خیرین برپا شده است، فقط حمایت ایران را نمیخواهد بلکه تمامی کشورهای مسلمان و حتی دانشمندان مسلمان می توانند از این جایزه حمایت مادی و معنوی کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بالندگی جامعه اسلامی در عرصه بین المللی، دغدغه هر مسلمانی است و اگر این رشد در حوزه علمی وجود داشته باشد، میتواند نگاه جهانیان و دانشمندان غیر مسلمان را به دستاوردهای مسلمانان معطوف کند و آنها به همکاریهای علمی با دانشمندان مسلمان فکر کنند.
وی یادآورشد: دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) با حضور بیش از 100 نفر از شخصیتهای برجسته علمی و مدیریتی از خارج از کشور، آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.
انتهای پیام/