سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلامی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تاسیس دانشگاه D8 برای همکاری 8 کشور در جهان اسلام

وزیر علوم از تاسیس دانشگاه D8 برای همکاری 8 کشور در جهان اسلام و پذیرش دانشجو از سال تحصیلی آینده در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم در دیدار با وزیرعلوم آفریقای جنوبی در امضای انجام پروژه مشترک علمی و فناوری مشترک میان ایران و آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه در خصوص زمینه‌های همکاری و پروژه‌های مشترک به توافق و ارزیابی رسیدیم.

وی در خصوص ارزیابی این جلسه افزود: کشور آفریقای جنوبی جزء کشورهایی است که  معمولا با آنها همکاری‌های نزدیک و سابقه علمی  خوبی داشته ایم و این روابط در حال گسترش است.

وی در خصوص جذب دانشجو خارجی یادآور شد: به طور کلی در برنامه‌های وزارت علوم بحث پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر برای تحصیل در مراکز تحقیقاتی جزء برنامه های اصلی این وزارتخانه است و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وزیرعلوم تصریح کرد: در این رابطه در راستای همکاری‌های مشترک علمی با کشورهای مختلف برنامه‌هایی داریم.

غلامی گفت: یکی از برنامه‌های ما تاسیس دانشگاه D8 است که حاصل  همکاری‌های 8 کشور در حال توسعه جهان اسلام است که از سال تحصیلی آینده دانشجو پذیرش خواهد شد. امیدواریم بتوانیم در زمینه توسعه دیپلماسی علمی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور عملکرد خوبی داشته باشیم.

 

در ادامه وزیر علوم آفریقای جنوبی ادامه داد: بسیار خوشحالم که  اقدامات مثبت و خوبی در ایجاد روابط علمی ایران و آفریقای جنوبی انجام شد و ما با این تفام‌نامه کارهای بزرگی انجام می‌دهیم البته از ابتدا  شروع خوبی برای روابط علمی دو کشور داشتیم.

وی افزود: هدفمان تحکیم روابط است و  باید روابط علمی 2 کشور را گسترش دهیم.

وزیر علوم آفریقای جنوبی یادآورشد: در واقع ما یک صندوق را برای پروژهای تحقیقاتی تاسیس کرده‌ایم که در این زمینه واکنش‌های خوبی داشته ایم و هر 2 وزیر معتقدیم می توانیم روابط 2 کشور را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

 

اظهارات وزیر علوم درمورد همکاری با آفریقای جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.