سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۴۵ درصدی بازار خرمشهر

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طبق آمار اعلام شده، ورود گردشگران موجب رشد ۴۵ درصدی بازار خرمشهر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سید مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به اهمیت گردشگری در فرهنگ و اقتصاد و همچنین تأکیدی که سازمان منطقه آزاد اروند بر تقویت این عرصه در خرمشهر و آبادان دارد جلسه‌ای به همین منظور در اتاق بازرگانی خرمشهر با حضور متولیان و فعالان عرصه گردشگری و بخش‌هایی که به‌نوعی با این قضیه مرتبط هستند برگزار شد.

وی افزود: طبق آماری که اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر اعلام کرده است رونق بازار این شهرستان بعد از لغو روادید و ورود گردشگران خارجی به‌طور متوسط ۴۵ درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه میزان این رونق در برخی بخش‌ها به ۱۵۰ درصد نیز می‌رسد، ادامه داد: درواقع بخش‌های مختلف اصناف در منطقه آزاد اروند پس از لغو روادید و ورود گردشگران رشد کرده‌اند.

نعمت زاده گفت: همچنین در نظر داریم اقداماتی برای ساماندهی مسیرهای ترددی گردشگران، رسیدگی بیشتر به نیازها در این عرصه و تأمین شرایط لازم برای استمرار این حرکت مهم را انجام دهیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی درباره ظرفیت‌های گردشگری و تأمین تجهیزات حمل‌ونقلی گردشگران نیز در این جلسه موردبررسی قرار گرفت. کمیته‌هایی نیز به همین منظور تشکیل شد و سازمان منطقه آزاد اروند به‌عنوان کانون اصلی این حوزه برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بر اساس اعلام اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر بخش لوازم‌خانگی ۱۵ درصد، تولید سردخانه ۲۵ درصد، آرایشگاه‌ها ۲۰ درصد و فروشندگان کیف و کفش تا ۲۰ درصد رشد فروش را بعد از ورود بدون روادید اتباع خارجه تجربه کردند.

نعمت زاده  بابیان اینکه صنف‌های پوشاک ۳۰ درصد، خواروبارفروشی ۴۰ درصد و رستوران‌داران ۴۵ درصد  در خرمشهر رشد داشته‌اند، افزود: در بخش آژانس‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی شاهد رشد ۱۵۰ درصدی بوده‌ایم که دلیل آن نیز ورود گردشگران و اتباع خارجه به منطقه آزاد اروند است.

وی گفت: ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند همچنین سبب ایجاد یک و هزار و ۱۰۰ شغل مستقیم برای ساکنین خرمشهر شده است.

انتهای پیام/ د

رشد بازارها با ورود گردشگران

برچسب ها: گردشگر ، روادید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.