مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه خبر داد: عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیه که در قدیم بعنوان دروازه اصلی ارگ مورد استفاده بوده، آغاز شده است.

آغاز عملیات احیا برج و باروی دروازه شمالی گنبد سلطانیهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ میرموسی انیران ،مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه امروز در زنجان با اعلام این خبر گفت: ما علاقمندیم جبهه شمالی را قوی تر کنیم و گردشگران در آن مسیر حرکت کنند و سعی مان بر احیا برج و بارو در این دروازه به منظور احیا پیشینه تاریخی این دروازه است.

او ادامه داد: در این راستا ما بیشتر از توان داخلی مجموعه و استادکاران پایگاه جهانی سلطانیه بهره می بریم  سنگ های برج و بارو از محلی که سابقا در تامین سنگ مجموعه سلطانیه مورد استفاده قرار می گرفته ، تامین می شود.

مدیرپایگاه جهانی گنبد سلطانیه با اشاره به اینکه هدایت گردشگر از دروازه شمالی یکی از کارهای مهم ساختاریست که در این پایگاه جهانی صورت گرفته است، عنوان کرد: ما بر آن شدیم تا گردشگر را در مسیری قرار دهیم که بیشترین فضا را از مجموعه دریافت کند، در سالهای اخیر ورودی غربی بعنوان ورودی اصلی ارگ مورد استفاده قرار می گرفت که مسیر به ورودی شمالی تغییر یافت .

او ادامه داد: این تغییر محاسن بسیاری دارد. اول ابنکه گردشگر در مسیر ورودی تاریخی گنبد قرار می گیردو حس و حال گذشته به او دست می دهد‌ . در این مسیر بازدید کننده آثار بیشتری از ارگ را مشاهده کرده و درک بیشتری نسبت به ارگ سلطانیه خواهد داشت.

به گفته انیران این مسیر سابقا شن ریزی شده بود که برای سهولت تردد مسیری از تخته فراوری شده و مقاوم ایجاد شده و فاز اول آن به اتمام رسیده است.

او افزود: در فاز دوم به علت شیب مسیر نیاز به پله داریم همچنین مناسب سازی مسیر برای معلولین و جانبازان نیز صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ن

گنبد سلطانیه برای معلولین و جانبازان مناسب سازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.