سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس خانه صنعت گلپایگان:

قوانین سخت، اشتغال‌زایی را با مشکل مواجه کرده است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلپایگان گفت: قوانین سخت به ویژه در اداره کار و بیمه و مشکلات بخش فروش اشتغال‌زایی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مرتضی حسینی شامگاه سه شنبه در جلسه کار گروه مشترک گلپایگان و خوانسار، اظهار داشت:  اشتغال مهم‌ترین راه برای مبارزه با مفاسد اجتماعی بوده است.

وی افزود: در این راستا اگر سرمایه‌گذاری در بخش صنعت از طرف دولت صورت گیرد برای هر نفر هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان را به دنبال دارد که بازدهی آن پایین بوده و مغایر با اصل 44 قانون اساسی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با بیان اینکه باید مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری کنیم، افزود: در شهرستان ما 3 شهرک صنعتی با 125 کارخانه کوچک و بزرگ از جمله کارخانه پتروشیمی وجود دارد و صنعت‌گران و عامه مردم باید تشویق به سرمایه‌گذاری شوند تا مشکل اشتغال رفع شود.

وی ایران را بهترین نقطه برای صنعت دانست و تصریح کرد:  هیچ‌کدام از همسایگان ما به جز ترکیه صنعتی نیستند و ایران از لحاظ جغرافیایی بهترین نقطه برای صنعت است.

حسینی بیان کرد: مردم کشور ما بعد از انقلاب رسالت خود را انجام داده‌اند و بیش  از 80 هزار زمینه شغلی ایجاد کرده‌اند و دولت باید با ایجاد زیرساخت‌های اساسی در بخش صنعت، به این کار پایان بخشد.

وی از وجود قوانین دست و پا گیر در سطح شهر خبر داد و اذعان کرد: قوانین سخت به ویژه در اداره کار و بیمه و مشکلات بخش فروش اشتغال‌زایی را با مشکل مواجه کرده است.

وی عنوان کرد: در شهر ما حدود هزار نفر بیکار وجود دارد که ماهانه حدود یک میلیارد تومان از بیمه حقوق دریافت می‌کنند و از طرفی هم منجر به خسارت به جامعه هستند، زیرا وقتی کارخانه‌ای تعطیل می‌شود افراد بیکار وارد کسب و کار کاذب می‌شوند.

حسینی گفت: مشکلات بین کارگر و کارفرما و قوانین کار که قرار بوده بازنویسی شود از جمله مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاران است.

وی عدم کیفیت محصولات ایرانی را سبب افت بازار دانست، و عنوان کرد: کاهش تولیدات، عدم کیفیت تولیدات داخلی به سبب پایین بودن تکنولوژی از مشکلات دیگر سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلپایگان از هدر رفتن سرمایه‌های کشور خبر داد، و اظهار کرد: هم‌چنین نداشتن رابطه مناسب با کشورهای دیگر جهان، پایین بودن تکنولوژی، عدم مدیریت مناسب و عدم عضویت در سازمان تجارت جهانی منجر به هدر رفتن سرمایه‌های کشور می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

حدود هزارنفر در گلپایگان بیکار هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.