رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: در شش ماهه نخست سال به 13 نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد که بیش از یک سال سابقه پاکی داشتند، تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 110 میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی اباذری شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای بهبودیافته‌گان از اعتیاد، اظهار داشت: ایجاد اشتغال از طریق گذراندن دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و اعطای تسهیلات از مهمترین برنامه‌های دولت برای بهبود یافتگان از دام مواد مخدر است تا دوباره به جامعه بازگردند.

وی افزود: یک معتاد بهبودیافته برای گرفتن تسهیلات اشتغالزایی باید شش ماه پاکی داشته باشد و به تائید کارشناسان مربوطه رسیده باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: گذراندن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و کسب مدرک لازم برای دریافت وام‌های اشتغالزایی و خوداشتغالی از شرایط ضروری برای اشتغال بهبودیافتگان از مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه امسال 100 سهمیه برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد برای شهرستان تعریف شده است، اضافه کرد: 57 درصد از اعتبارات این بخش به کارفرمایان اختصاص می‌یابد و ضرورت دارد قبل از آن بانک اطلاعاتی جامعی از مشمولان دریافت این تسهیلات در شهرستان تهیه شود.

محمدعلی صادقی در ادامه جلسه با اشاره به اجرای طرح مصون‌سازی از اعتیاد در مهدهای کودک شهرضا، گفت: در این طرح به کودکان به طور غیرمستقیم و در قالب نمایش، قصه، شعر، بازی ماروپله با موضوع اعتیاد متناسب با شرایط سنی‌شان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون آموزش‌های مرتبط با اعتیاد برای 930 کودک در 22 مهد کودک اجرا شده است، ابراز داشت: این طرح با هدف پیشگیری از اعتیاد در همان سنین ابتدایی است که در شهرضا اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با تأکید بر اینکه آموزش رفتار قاطع یا مهارت نه گفتن از آموزش‌های ضروری دوران کودکی است، گفت: در 6 ماه گذشته 230 نفر در 3 مرکز سرپایی ترک اعتیاد و 408 نفر در 2 مرکز اقامتی ترک اعتیاد پذیرش شده‌اند.

وی در ادمه بیان داشت: در شش ماهه نخست سال به 13 نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد که بیش از یک سال سابقه پاکی داشتند، تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 110 میلیون تومان پرداخت شده است.

صادقی در پایان با اشاره به دریافت یارانه حمایتی توسط خانواده‌های پذیرش شده در مراکز ترک اعتیاد شهرستان، مطرح کرد: 56 نفر از خانواده‌های بی‌بضاعت پذیرفته‌شدگان در مرکز درمان سرپایی و مراکز اقامتی ترک اعتیاد شهرستان یارانه حمایتی به مبلغ 56 میلیون و 500 هزار تومان دریافت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/م

 

100 نفر سهمیه اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد در شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.