سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرت‌پور در نطق میان‌دستور:

آذربایجان غربی در آتش بی‌مهری وزارت جهاد کشاورزی می‌سوزد

نماینده ارومیه گفت: آذربایجان غربی در برهه‌های مختلف نقش‌آفرین و حماسه‌ساز بوده است، اما امروز در آتش بی‌مهری وزارت جهاد کشاورزی می‌سوزد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله حضرت‌پور عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس، اظهار کرد:‌ متاسفانه شمارش معکوس برای نابودی کشاورزی و مردمی که با تلاش فراوان چشم امید به محصولات باغی دوخته‌اند در حال طی شدن است.

وی افزود: تولید هر صد گرم سیب، 70 لیتر آب شیرین مصرف می‌کند و همین محصول به جای اینکه به عنوان محصول بومی باعث رونق و توسعه کشاورزی باشد، باعث سیه‌روزی مردم آذربایجان غربی است.

حضرت‌پور خاطرنشان کرد: امسال یک میلیون و 200 هزار تن سیب در آذربایجان غربی تولید شده، در حالی که بنابر اعلام مسئولان گمرک فقط 20 هزار تن آن صادر شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان مجبورند محصولات باغی خود خصوصا سیب را پیش از موعد بچینند و کنار جاده‌ها بریزند و به نام سیب درختی به نازل‌ترین قیمت و گاهی با شرایط نسیه به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی در آذربایجان غربی نقش مهمی در اقتصاد استان برعهده دارد و به محور اقتصاد آذربایجان غربی بی‌توجهی ادامه پیدا کند، شاهد یاس و ناامیدی مردم و ایجاد مشاغل کاذب و افزایش آسیب‌های اجتماعی دامن‌گیر کشور خواهد شد.

حضرت‌پور ادامه داد: آذربایجان غربی در برهه‌های مختلف نقش‌آفرین و حماسه‌ساز بوده است، اما امروز در آتش بی‌مهری وزارت جهاد کشاورزی می‌سوزد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی متذکر شد: مسئولان باید به وعده‌هایی که به باغداران داده‌اند عمل کنند و با نجات آذربایجان غربی امید را در استان تسری دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
اتش بی تدبیری ،بی نظمی ،بی برنامه گی ،بی سوادی برخی مدیران حوزه کشاورزی امان کشاورز رو بریده