سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم;

تحصیل 50 هزار دانشجو بدون امکانات خوابگاهی

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم گفت : بالغ‌بر 50 هزار دانشجو در سراسر کشور بدون امکانات خوابگاهی در حال تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از دانشگاه دولتی گرمسار گفت : خوابگاه سازی یکی از رویکردهای مهم وزارت علوم است که این مسئله نیازمند تعامل و همکاری ویژه مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه تأمین بودجه و اعتبارات لازم برای این امر در دستور کار است افزود: در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی جدی و دقیق برای رفع کمبود فضای خوابگاهی برای دانشگاه‌های کشور طراحی‌شده است.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه طبق نظر کارشناسان بالغ‌بر 200 خوابگاه برای دانشگاه‌های کشور با کمبود مواجه هستند تصریح کرد: با این شرایط بالغ‌بر 50 هزار دانشجو در سراسر کشور بدون امکانات خوابگاهی در حال تحصیل هستند.

 وی از احداث اتاق‌های تندرستی در مراکز خوابگاهی دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: این اتاق‌ها برای ترویج فرهنگ ورزش و ایجاد روحیه شادابی و نشاط برای دانشجویان ساکن در خوابگاه احداث می‌شود.

 یزدان مهر با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از دغدغه‌های اصلی این وزارت خانه است افزود: دانشگاه‌های نسل سوم می‌توانند این دغدغه را به‌خوبی مرتفع کنند.

 وی دانشگاه‌های مهارت محور که دروس فنی و مهندسی در آن‌ها تدریس می‌شود را از دانشگاه‌های نسل سوم دانست و تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت خوبی برای تقویت مهارت و به‌کارگیری علم و تولید ثروت از آن را دارد.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت مالی می‌کند و دانشجویان باید نسبت به عضویت و توسعه و تقویت این شرکت‌ها اهتمام ویژه بورزند.


انتهای پیام /ه


کمبود خوابگاه در دانشگاه های کشور

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.