سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید رستم زاده

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهیدرستم زاده از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید جواد رستم زاده خامنه دانشجوی مهندسی مكانیك دانشگاه صنعتی شریف، در سال 1344 در شهرستان ارومیه در خانواده ای مذهبی از مادی سادات و پدری مؤمن و متدین، به دنیاآمد.شهید جواد با قرآن مأنوس بود و بارها قرآن را دوره نموده و مشوق خانواده و دوستان به خواندن قرآن بود. جواد از هوش و ذكاوتی كم نظیر برخوردار بود و به همان اندازه، اخلاق اسلامی و عفت كلام را رعایت می نمود. هیچگاه غیبت نمی كرد و دیگران را از این كار پرهیز می داد.بعد از قبولی در دانشگاه مشوق دوستان در علم و دانش بود و به آنها در قبول شدن در دانشگاه كمك زیادی می نمود. این روحیه عفو و بخششی است كه در او متجلی بود.

جواد خود را از مریدان حضرت علی(ع) می دانست و به راستی كه چندی از خصایص مولای متقیان در او متجلی بود. به طوری كه در دوران دانشجوئی در روی موكتی كهنه زندگی می كرد. لباس ساده و در عین حال تمیز می پوشید. از مستمندان دستگیری می نمود. در همین حال جبهه های نبرد با كفار را فراموش نكرد و بلافاصله در صورت احساس نیاز به جبهه می شتافت و خود را به خدا می سپرد.

شهید جواد در دوران دبیرستان و دانشگاه با فعالیت در انجمن اسلامی، دقیقاٌ مسائل سیاسی و مذهبی را موشكافی و پیگیری می كرد. مطیع امر ولی فقیه و امام(ره) بود. جبهه رفتن را وسیله ای جهت وصال به حق و معشوق می دانست. و این در حالی بود كه او تنها پسر خانواده محسوب می شد ولی طوری رفتار می نمود كه خانواده اش لحظه ای به او متكی نباشند.

شهید درس را در دانشگاه با تمام علاقه ای كه به علم و دانش داشت فراموش نمود و به جبهه های حق علیه باطل شتافت و همراه رزمندگان غیور لشكر عاشورا با رمز «با زهرا» در عملیات پیروزمندانه كربلای 5 شركت كرد. شهادت جواد در حالی اتفاق افتاد كه بعد از انجام رساندن موفقیت آمیز مرحله ای از این عملیات پیروزمند، به او مرخصی دادند. اما او با اصرار زیاد دوباره به خط مقدم جبهه بازگشت و با متجاوزین صدامی به نبرد پرداخت كه در این مرحله به شدت مجروح شد و در حالی كه همرزمان در خط مقدم سعی می كردند تا او را به پشت جبهه برسانند،‌ بالاخره پس از چندین سال انتظار و حضور در جبهه سال 1365 به شهدت رسید توانست در طی این چند مرحله از عملیات، شایستگی و خلوص خود را به شهادت به اثبات برساند و راه حسین(ع) را ندا می كند. جواد، با شهادت خود شرمساری پدرش را در برابر دیگر خانواده شهدا به موجی از غرور و سرافرازی برای او تبدیل نمود.


فرازی ازوصیت نامه شهید رستم زاده خامنه

بسم ا... الرحمن الرحیم
«الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فى سبیل ا... باموالهم و انفسهم اعظم و درجه عندا... اولئك هم الغائزون»
«آنان كه ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و درراه خدا با مال و جانشان جهاد كردند آنها را نزد خدا مقام بلندی است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند.»نترسم ز مرگى كه خود زندگى است. آرى این مرگ نیست بلكه زندگى است. اما درك ، درك این زندگى مشكل.

از آن موقعى كه پایم به جبهه باز شد نمى توانستم كه وصیت نامه بنویسم (دل از دنیا بكنم) اما اكنون كه این وصیت را مى نویسم دلم آرام است. امیدوارم كه این حالت من از ایمان به این مطلب باشد كه: «الا بذكر ا.... تطمئن القلوب»

می دانم كه گناهانم بسیار سنگین است و كمرم را خم خواهد كرد اما باز امید به خدا دارم كه از گناهانم درگذرد. خدایا ازگناهانم درگذر و مرا با دیگر شهیدان محشور گردان، انشاءا... .

امیدوارم كه همه بدانیم از كجا آمده و بهر چه آمده ایم و حال چه باید بكنیم و به كجا خواهیم رفت. براى امت حزب ا... كوچكتر از آنم كه پیامى بدهم و اما براى تذكر هم كه شده مطالبى كه به نظر مهم تراست بیان می كنم.قدر این جمهورى اسلامى را بدانید و براى طول عمر امام عزیز دعا كنید. در بیانات حضرت امام دقت كنید و صبر پیشه باشید و عدالت (هر چیزی را در جای خود قرار دادن) را همیشه در نظر داشته باشید كه با در نظر داشتن آن خواهید دانست كه كجا باید سخن گفت و كجا خاموش بود. از خانواده عزیزم بخصوص پدر و مادر صبور و گرامیم می خواهم كه مرا حلال كنند. هنگام حزن واندوه به یاد حسین(ع) باشید كه اگر حسین(ع) و قیام حسین(ع) نبود این انقلاب هم نبود و در این صورت من در پیش شما،امیدوارم كه ادامه دهنده راه شهدا باشید و در این مقوله آگاهى خود را بیشتر كنید و انشاءا... هر كارى را آگاهانه وعاشقانه در راه او انجام دهید.

انشاءا... هر كاری كه می كنید با آگاهی كامل انجام دهید و در راه رسیدن به او از هیچ كارى فرو گذارى نكنید. از خواهرانم می خواهم كه مرا حلال كنند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند. هر كاری كه می كنید آگاهانه انجام دهند. به حرف این و آن گوش ندهند. حجاب خود را حفظ كنند و بدانند كه برای چه درس می خوانند. امیدوارم كه هر لحظه خود را به سوی او بكشند و هر روزشان از روز پیش پربركت تر باشد.
از برادر بزرگم و نیز دوستان عزیزم می خواهم كه جبهه را خالى نگذارند. در رابطه با درس خواندن برای خود عقیده ای داشته ام كه حال نیز بر‌ان اعتقاد دارم. از شما می خواهم كه در این مورد تفكر كنید و اگر ارزش داشت ادامه دهید، هر چند مشكل باشد. انشاءا... حلالم كنید و از اقوام و‌ آشنایان می خواهم كه هر چه بدی از من دیده اند حلالم كنند و در مورد راهی كه رفتم تفكر كنند و از روی عدل قضاوت نمایند.

جواد رستم زاده خامنه
دی ماه 1365


انتهای پیام/

بیوگرافی شهید جواد رستم زاده خامنه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.