گوشه ای از زندگی نامه شهید بهفر از شهدای هشت سال دفاع مقدس را دراینجا بخوانید.

زندگی نامه بهفربه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید صادق بهفر كه درس صادقانه زیستن و عاشقانه رفتن را به ما آموخت، در روستای ینگجه از توابع شهرستان خوی در یك خانواده مذهبی به دنیا می آید و در خانه ای كه از هر طرف رایجه دل انگیز ایمان برمی خیزد و او از شمیم خوش دیانت بهره می گیرد و دلش را به نور ایمان روشن می سازد تا اینكه فریاد دشمن شكن بزرگ مردی از تبار و سلاله پاك حسین بن علی(ع) در جهت كوبیدن نظام طاغوت بلند می شود و شهید بزرگوار نیز مثل سایر اقشار متدین و با ایمان كشورمان در صفوف به هم فشرده تظاهر كنندگان پشت سر مقام معظم رهبری فریاد اسلام خواهی سر می دهد و پس از پیروزی نیز برای لحظه ای هم آرام نمی گیرد.

شهید تحصیلات خویش را به عنوان دانش آموزی ممتاز ادامه می دهد و پس از پایان تحصیلات متوسطه به خدمت مقدس سربازی دعوت و در زمان خدمت سربازی با شجاعت و دلاوری در جبهه های جنگ به خصوص در منطقه اهواز با بعثیون جنگیده و پس از اتمام دوران سربازی به آغوش گرم خانواده باز می گردد و پس از چندی فعالیت در پشت جبهه بار دیگر به صورت بسیجی به مناطق جنگی اعزام و در جبهه هورالهویزه شركت و پس از رساندن ضربات كاری به دشمن به زادگاهش مراجعت و در كنكور سراسری شركت می كند و در رشته فیزیك كاربردی قبول و مشغول ادامه تحصیل می شود. ولی از آنجایی كه دلی بی قرارش هوای جبهه می كرد، انصراف خویش را از ادامه تحصیل در رشته مذكور اعلام و روانه جبهه می شود.

پس از فداكاری هایی كه در جبهه انجام می دهد، بعد از پایان دوره جبهه اش دوباره در كنكور سراسری در سال 1364 شركت و این بار نیز به خاطر داشتن هوش سرشار در رشته پزشكی قبول و ادامه تحصیل می دهد و یك سال بعد از دانشگاه مازندران به دانشگاه تبریز منتقل می گردد. پس از مدتی تحصیل در اوایل آذر 65 باز هم عازم جبهه می شود و در گردان حضرت علی اكبر(ع) در عملیات كربلای 5 شركت و پس از ابراز لیاقت و رشادت در راه دین و قرآن در كنار برادرش غلامرضا بهفر می جنگد و هر دو برادر در یك روز و در یك عملیات به شهادت می رسند و دعوت حق را لبیك می گویند.

فرازی ازوصیت نامه شهید بهفر

بسم ا... الرحمن الرحیم
«من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا ا... علیه فمنهم من قضى نحبه ‌و منهم من ینتظروا ما بدلوا تبدیلا.»
(سوره مباركه احزاب، آیه 23)
«برخی از آن مؤمنان بزرگ مردانی هستند كه به عهد و پیمانی كه با خدا بستند، كاملاً وفا كردند. پس برخی بر آن عهد ایستادگی كردند. (تا به راه خدا شهید شدند.) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت كرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند.»

پروردگارا تو را سپاس مى گویم كه در راه رضاى تو قدم برداشتن را توفیقم عنایت كردى و توفیقم دادى كه به نداى نایب امام زمان(عج) لبیك گفته بگویم و به جبهه بیایم. خدایا اگر شهادت نصیبم كردى باز جز شرمسارى چیزی ندارم كه به درگاه تو بیاورم. خداوندا به غیر از تو كس دیگرى نداریم كه گناهان ما را ببخشد و زشتیهاى ما را بپوشاند. ما را با اعمالمان مؤاخذه مكن، بلكه با لطف و كرم خودت با ما مدارا كن.

با كسب اجازه از محضر آقا امام زمان(عج) یگانه منجى عالم بشریت مسائلى چند را به عنوان وصیتنامه با امت مسلمان و خانواده عزیزم مطرح مى كنم.
دنیاى مادى گذرگاهى بیش نیست و ما در این جهان موجوداتى هستیم كه بالاخره اینجا را ترك خواهیم كرد و مسافرت را آغاز خواهیم كرد. پس به فكر توشه این سفر بپردازیم و توشه و آذوقه غیر از اعمال صالح و نیك چیز دیگر نمى تواند باشد. باید در راههایى قدم برداشت كه رضاى خداوند متعال در آن است و آن چیزى جز عمل كردن به قوانین و دستوراتى كه از راه وحى توسط پیامبر اكرم(ص) از طرف ا... فرستاده شده نیست. نباید دنیا ما را از یاد خدا غافل كند.

قال ا... تعالى:
«فى محكم كتابه الكریم و ما الحیوه الدنیا الا لعب و لهو و للدار الاخره خیر للذین یتقون افلا تعقلون»
(سوره مباركه انعام، آیه 32)
دنیا جز بازی چه كودكان و هوسرانی
بیخردان هیچ نیست و همانا سرای دیگر اهل تقوا را از سرای دنیا بسیار نیكوتر است، آیا تعقل و اندیشه در این نمی كنید؟
انقلاب اسلامى كه در سایه اتحاد و ایمان و اعتقاد به مكتب و رهبرى قاطعانه امام امت پیروز شد، براى احیای اسلام بود كه مى رفت به طور كلى فراموش شود. بر ماست كه با تمام وجود و تمام امكانات در خدمت این انقلاب باشیم. چون در سایه اسلام است كه زندگى مفهوم پیدا مى كند. كسانى كه بر علیه این انقلاب فعالیت مى كنند و ضربه مى زنند، دل كوشان كورتر باد. افراد مؤمن نباید با این خدا بى خبران ارتباط داشته باشد و از آنها انتظار همراهى و یارى داشته باشند.
خداوند می فرماید: «یا ایها النبى حسبك ا... و من اتبعك من المومنین.»
(سوره مباركه انفال، آیه 64)
ای رسول ما، خدا تو را كفایت كند و مؤمنانی كه پیروان تو اند، استكبار جهانی كه در صدد نابودی انقلاب است نقشه هاى مختلفى مى كشد و به انحاء مختلف مى خواهد این عطیه الهى را كه در سایه خون صدها هزار شهید به پیروزى رسیده و تا به حال خروشان موانع را از سر راهش برداشته است، را از بین ببرد و در رأس همه این توطئه ها جنگ تحمیلى است كه در حال حاضر سخت درگیر آن هستیم و شاید بتوان گفت موجودیت و استمرار نهضت وابسته به پیروزی در این جنگ است و راهی جز پیروزی نیست و برای رسیدن به این امر مهم باید همت كرد. فداكارى و ایثار كرد. جبهه ها را پر كرده، دیگر جایى براى بهانه نمانده است و به فرموده امام جنگ در رأس تمام مسائل است. اهمیت جنگ از فروع دین كمتر نیست. خودمان را نباید گول بزنیم.

مثل اینكه چند بار رفته ام، كار واجبى دارم. پشت جبهه ناراضى تراشى مى شود، ضدانقلاب، منافقین، چاپلوسان فعالیت دارند. اینها همه جاى خود انشاءا... اگر جنگ به پیروزى كامل برسد تمام اینها مانند كفهاى روى آب هستند كه از بین رفتنى اند. تا زمانی كه كار جنگ یكسره نشده، همه این مسایل به اضافه ضایعات جانی و مادی باقی خواهد ماند. در نتیجه انقلاب به پیروزی نخواهد رسید. الآن كه چشم همه ملتهاى مستضعف جهان به پیروزى ایران دوخته شده و به پشتیبانى این امت و امام امیدوارند و با دشمنان انسانیت در ستیزند، با استمرار كمكهاى خود از لحاظ اعزام نیرو و تأمین تداركات جبهات بعد از آزادى عراق اگر خدا بخواهد نماز را به امامت امام عزیز در قدس عزیز برگزار بكنیم.

خانواده عزیزم جداً از شما عذرخواهى مى كنم چون زحمات زیادى متحمل شده اید، بالاخص شما مادر بزرگ و پدر و عموى مهربان و مادر عزیزم، امیدوارم مرا ببخشید كه نتوانستم قطره اى از خدمات شما را جبران كنم. من اگر لیاقت داشتم كه جان خود را در راه خدا بدهم زیاد ناراحت نباشید چون اگر خدا قبول كند در راهش قدم برداشته ام شاید بتوانم رضایت قادر متعال را جلب كنم. وجود ما امانتى است كه بالاخره باید به صاحب امانت پس داده شود. انشاءا... این جهاد در راه خدا كار خیرى باشد كه در زندگانى ابدى به درد ما بخورد و در آن ‌دنیا نیز مورد لطف الهى قرار بگیریم.
«

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید صادق بهفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار