سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان ؛

ایجاد مرکز دائمی اتحادیه تعاونی‌های زنان روستایی در سمنان

مرکز دائمی فروشگاه اتحادیه تعاونی‌های زنان روستایی در سمنان ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ زینب کرکه آبادی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده گفت : مرکز دائمی فروشگاه اتحادیه تعاونی‌های زنان روستایی در سمنان یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که دولت برای حمایت از تعاونی‌ها زنان روستایی اجرا می‌کند.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان افزود: این مرکز که به‌صورت دائمی در استان سمنان دایر می‌شود زمینه‌ساز رونق تولیدات صنایع‌دستی بانوان روستایی و افزایش درآمد آنان می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه بانوان قشر مهمی از جامعه هستند ، تصریح کرد: زنان روستایی برای کارآفرینی و خوداشتغالی نیازمند حمایت دولت هستند و باید بسترهای مناسب این نوع فعالیت‌ها از سوی دولت در روستاها ایجاد شود.


کرکه آبادی از ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی با محوریت اقدامات دفتر زنان خبر داد و اظهار داشت : تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید برای اختصاص بالغ‌بر 24 میلیارد ریال اعتبار با دفتر امور بانوان و خانواده منعقدشده است.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان افزود : این اعتبار جهت توزیع عادلانه فرصت‌ها، منابع و امکانات میان زنان مستعد و توانمند با اولویت فعالیت‌های شبکه‌ای خصوصاً در مناطق کمتر برخوردار، روستایی و عشایر اختصاص‌یافته است.


وی بابیان اینکه این اقدامات در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود تصریح کرد: تحقق این اهداف و بهره‌برداری از آن می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی را در مناطق روستایی مرتفع کند.


کرکه آبادی توسعه اشتغال روستایی را ازجمله رویکردهای مهم دولت اعلام کرد و اظهار داشت : این مهم تأثیر ویژه‌ای در حفظ جمعیت روستایی دارد و باید در سراسر استان سمنان محقق شود.

 

انتهای پیام / ذ


توسعه اشتغال روستایی ازجمله رویکردهای مهم دولت است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.