سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زبان و ادبیات فارسی با هویت ایرانی ما در آمیخته

استاندار کرمانشاه گفت: اگر به غنا و روزآمدی زبان فارسی نپردازیم این خطر وجود دارد که زبان ما در مقابل تحولات عظیم فرهنگی دچار آسیب شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ اسدالله رازانی  استاندار کرمانشاه در گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی  با بیان اینکه به چهار دلیل باید بیش از پیش به زبان و ادبیات فارسی خصوصا در گردهمایی اینچنینی پرداخت، گفت: اولین دلیل آن است که زبان و ادبیات فارسی یکی از میراث های معنوی جهانی و از دستاوردهای بشریت است.

وی افزود: در حوزه ادبیات و فرهنگ فارسی بزرگانی از جمله فردوسی، سنایی، حافظ، سعدی، مولوی، عطار  داریم که بر بلندای قله‌های رفیع ادبیات جهان ایستاده‌اند و در جهان مانند آنها زیاد وجود ندارد.

وی دلیل دوم لزوم پرداختن به زبان و ادب فارسی را رابطه آن با دین مبین اسلام دانست و تاکید کرد: امروز بعد از زبان عربی، زبان فارسی به عنوان زبان دین اسلام شناخته می‌شود.

رازانی بیان کرد: دلیل سوم پیوستگی زبان و ادبیات فارسی با هویت ایرانی است و هیچ عنصری به اندازه زبان فارسی در هویت ایرانی اهمیت ندارد اگر زبان فارسی در طول تاریح حفظ نمی‌شد، امروز ما هم هویت خود را از دست داده و تغییر هویت داده بودیم.

مدیر ارشد استان در خصوص دلیل چهارم توجه به زبان فارسی نیز افزود: امروز 80 میلیون نفر جمعیت داریم که با زبان فارسی با جهان پیرامون خود ارتباط دارند و اگر این نطق را از ما بگیرند از بعد انسانیت می‌افتیم، زیرا بارها گفته‌اند که فرق انسان با سایر موجودات ناطق بودن آن است.

 

انتهای پیام/ز

فرق انسان با سایر موجودات ناطق بودن آن است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.