به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه
؛میرجلالالدین کزازی افزود: نمیتوان پذیرفت که دستگاههای آگاهی رسانی کنونی بتوانند پیوندی ژرف و درونی همچون کتاب با کاربر خود پدید بیاورند و این به سرشت و ساختار درونی کتاب برمیگردد که آن را از دیگر دستگاهها یا ابزارهای آگاهیرسانی جدا میدارد.
این استاد زبان و ادبیات فارسی افزود: ارزش کتاب در این است که ما را از دیدن و خواندن به اندیشیدن میرساند و اگر ما در آنچه میخوانیم و به چشم میبینیم، نیاندیشیم، خواندن بیهوده خواهد بود و نمیتوانیم گفت به راستی کتاب را خواندهایم.
کزازی با بیان اینکه اگر ژرف بنگریم کار کتاب و دیگر دستگاههای آگاهی رسانی وارونه یکدیگر است، گفت: اگر کتاب اندیشه خیز و اندیشه پرور است، این ابزارها مایه اندیشه گریزی در کاربرانشان میشوند. کاربران آنها همواره نگاهی لغزان دارند که در رویه میماند و به ژرف نمیرسد و این در حالیست که خواندن کتاب افراد را از رویه به ژرف میرساند.
وی افزود: میتوانیم با کتاب آنچنان پیوند بگیریم که کم و بیش همان رفتاری را با آن داشته باشیم که با جانداران و با آدمیان میتوانیم داشت و کتاب را به دوستی بپذیریم.
انتهای پیام/ز