دبیر علمی دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی با اشاره به ارسال ۱۵۰۰ مقاله به دبیرخانه این گردهمایی، گفت: بیش از ۱۵۰ داور مقالات گردهمایی را داوری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛خلیل بیگ زاده دبیر علمی دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی هدف از برگزاری این گردهمایی را تقویت و ترویج زبان فارسی عنوان کرد و گفت: رویکرد این گردهمایی در استان به عنوان گهواره تمدن ایران‌زمین معرفی هرچه بهتر کرمانشاه در کشور است.

وی افزود: همچنین رویکرد دیگر برگزاری این گردهمایی تاسیس نمایندگی انجمن "ترویج زبان و ادب فارسی ایران" در دانشگاه رازی است که با آغاز فعالیت خود نمایندگی فرهنگ و ادبیات فارسی را در غرب کشور در حوزه استان‌های همدان، ایلام، کردستان و لرستان بر عهده خواهد گرفت.

بیگ زاده با بیان اینکه دانشجویان زبان و ادبیات فارسی با توجه به مشکلات اقتصادی و اشتغال در این حوزه تا حدی بی‌انگیزه شده‌اند، گفت: برگزاری این گردهمایی می‌تواند انگیزه مناسبی در دانشجویان این رشته ایجاد کرده و بعد از این گردهمایی شاهد ایجاد انگیزه مضاعف در دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی استان خواهیم بود.

بیگ زاده تعداد مهمانان این گردهمایی را ۳۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۲۰۰ نفر از این افراد سخنرانان تخصصی گردهمایی خواهند بودو اساتیدی از کشورهای افعانستان، استرالیا، یمن، پاکستان، هند و کشورهای آسیای میانه در این گردهمایی حضور خواهند داشت.

این مسئول هزینه برگزاری این گردهمایی در استان کرمانشاه را ۲۰۸ میلیون تومان اعلام وبیان کرد: از این میزان ۸۰ میلیون تومان آن توسط انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران تامین شده و مابقی باید از منابع دیگر در استان تامین شود.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر و مجموعه ای ، از یک پتانسیل علمی بسیار مناسب برخوردار است.

انتهای پیام/ز

گردهمایی ترویج زبان و ادب فارسی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.