کرمانشاه؛

کتاب بخوانیم

در بخش کتاب بخوانیم امروز به معرفی شاهنامه فردوسی از مجموعه تاریخ و ادبیات ایران می پردازیم.

کتاب بخوانیم
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کتاب شاهنامه فردوسی از مجموعه تاریخ وادبیات ایران اثر "محمد دهقانی" است که مطالعه آن به علاقه مندان فرهنگ ایران زمین توصیه می شود.
 مجموعه‌ی تاریخ و ادبیات ایران برای کسانی نوشته شده است که به تاریخ فرهنگی و ادبی ایران علاقه‌مندند و می‌خواهند برگزیده‌ای از بهترین شاهکارهای ادبی ایران را همراه با شرح و تفسیر لازم به زبانی ساده و روشن بخوانند و بدانند که این شاهکارها در کدام فضای تاریخی پدید آمده و متقابلاً چگونه بر آن تأثیر نهاده‌اند.
این مجموعه صرفاً تاریخ و ادبیات ایران پس از اسلام را دربرمی‌گیرد و می‌کوشد تاریخ ادبی ایران را در پیوند با تاریخ عمومی جهان ببیند و به تحولات فکری و فرهنگی کشورها و اقلیم‌هایی هم که به نحوی با ایران در ارتباط بوده‌اند اشاره کند و به‌این‌ترتیب گستره‌ای روشن‌تر برای مقایسه‌ی تاریخ و ادبیات ایران و جهان پدید آورد.
محمد دهقانی متولد سال ۱۳۴۴ در اراک است. او عضو سابق هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران است و علاوه بر چاپ مقالات مختلف در نشریات معتبر ادبی، تألیف و ترجمه‌های مطرحی در حوزه‌ی تاریخ و ادبیات و فرهنگ داشته است. وی در سال ۲۰۰۶ دیپلم افتخار انجمن ادبی پارناسوس یونان را به مناسبت ترجمه‌ی آثار کازانتزاکیس و جایزه‌ی بهترین نقد کتاب در حوزه‌ی تاریخ و جعفرافیا را از خانه‌ی کتاب ایران در سال ۱۳۹۲ دریافت کرده است. دهقانی سابقه‌ی تدریس در دانشگاه سمنان، دانشگاه تهران، و دانشگاه پکن و همچنین در دوره‌های مختلف المپیاد ادبی دانش‌آموزان دارد.
نشر نی اثر حاضر را در 452 صفحه چاپ و روانه بازار نشر کرده است.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.