سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین المپیاد قرآنی تا دقایقی دیگر آغاز می شود/ رقابت برترین های قرآنی کشور در چهلمین دوره مسابقات

چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور بیش از 900 نخبه قرآنی در شهر ارومیه برگزار می شود.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از  روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگویی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز در حسینیه ثارالله شهر ارومیه با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، بیش از 900 نخبه قرانی اعم از قاریان، حافظان و داوران و استادان و جامعه قرآنی در حسینیه ثارالله آغاز می شود تصریح کرد: ۹۰۰ شرکت‌کننده در دو بخش آقایان و بانوان حضور دارند که سهم آقایان ۵۰۰ نفر و سهم بانوان ۴۲۰ نفر است، همچنین نزدیک به یکصد داور شامل ۵۵ داور در بخش آقایان و ۴۵ دارو در بخش بانوان به امر قضاوت این دوره از مسابقات می پردازند.


وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت، ترتیل، دعا خوانی و همخوانی قرآن کریم در بخش آوایی و حفظ و معارف آیات موضوعی قرآن، حفظ و معارف احادیث در بخش معارف به رقابت می پردازند.


دبیر مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به جشنواره‌ای بودن، مسابقات در چهار گروه برگزار می‌شود، هفته اول رقابت بخش آقایان و هفته دوم رقابت‌های بخش بانوان برگزار خواهد شد؛ در هر کدام از دو بخش شامل دو گروه مسابقات رشته های معارف، دعا خوانی، مدیحه‌سرای و همخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.


حسینی افزود: در گروه دوم نیز شرکت کنندگان در رشته های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، قرائت و ترتیل به رقابت می پردازند که این مسابقات از روز ۱۳ شهریور آغاز و ۱۸ شهریور ماه به پایان خواهد رسید.


وی ادامه داد: در بخش بانوان نیز مسابقات گروه اول شامل رشته‌های معارف، دعاخوانی و همخوانی طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ شهریور برگزار می‌شود و گروه دوم نیز شامل رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز، کل، قرائت و ترتیل نیز از روز ۲۲ تا ۲۶ شهریور برگزار خواهد شد.


حسینی در ادامه به فعالیت‌های جانبی این دوره از مسابقات اشاره و عنوان کرد: در حاشیه این دوره از مسابقات ۱۷ محفل انس با قرآن شاخص در شهرستان‌های استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود. همچنین امسال برای نخستین‌بار کمیته توسعه موقوفه‌های قرآنی راه اندازی شده است تا دست کم شاهد ایجاد یک وقف مشارکتی در هر بخش از استان آذربایجان غربی باشیم. برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز بخش دیگری از فعالیت‌های این دوره از مسابقات است.


براساس این گزارش قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط حامد ولی زاده قاری بین المللی قرآن کریم، اجرای نمایش، خیر مقدم مدیر کل اوقاف استان آذربایجان غربی، اجرای برنامه گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، اجرای برنامه گفت و گو با آیت الله قریشی مفسر بزرگ قرآن کریم و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.