سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه میزبان گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی

دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، با حضور 250 میهمان داخلی و خارجی، به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛خلیل بیگ زاده دبیر علمی دوازدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، گفت: کرمانشاه از 15 تا 17 شهریور میزبان دوازدهمین گردهمایی بین المللی انجمن «ترویج زبان و ادب فارسی» خواهد بود.

وی از ارسال 1500 مقاله به دبیرخانه این گردهمایی خبرداد و افزود: داوری مقالات توسط 150 داور صورت گرفته است.

بیگ زاده با اشاره به اینکه مقالات در سه بخش سخنرانی، چاپ متن کامل و چاپ چکیده کامل پذیرفته شده‌اند، گفت: از میان مقالات دریافتی، حدود 190 مقاله در بخش سخنرانی، 420 مقاله به صورت چاپ متن کامل و حدود 190 مقاله نیز در بخش چاپ چکیده کامل برگزیده شده اند.

وی به پذیرش و داوری مقالات به صورت مجازی در این گردهمایی اشاره کرد و افزود: این امر در راستای تحقق دولت سبز الکترونیک و گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

بیگ زاده با بیان اینکه  جامعه هدف این گردهمایی را دبیران و دانشجویان رشته ادبیات فارسی و اساتید این حوزه افزود: همچنین 25 استاد خارجی از کشورهای ژاپن، چین، هندوستان، پاکستان، افغانستان، ترکیه و آسیای میانه اقدام به ارسال مقالات خود نمودند که از میان آنها 15 استاد در گردهمایی شرکت می‌کنند.

وی تشکیل دبیرخانه دائمی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی دانشگاه رازی را از اهداف دیگر این گردهمایی عنوان کرد و افزود: این دبیرخانه تمامی استان‌های غرب کشور از جمله همدان، لرستان، ایلام و کردستان را پوشش خواهد داد.

 

انتهای پیام/ز

گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در کرمانشاه برگزار می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.