سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد

برگزاری پارالمپیک درون مدرسه‌ای برای ۷ گروه دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از برگزاری پارالمپیک درون مدرسه‌ای برای هفت گروه از دانش‌آموزان استان با نیاز‌های ویژه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خلیل رنجبر در مراسم اختتامیه پارالمپیک درون مدرسه‌ای که با حضور جمعی از مسوولان و اولیای دانش‌آموزان برگزار شد، گفت: پارالمپیک درون مدرسه‌ای برای ۷ گروه دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در ۲۲ مدرسه استان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه این پارالمپیک در ۱۶ شهر استان برگزار شد، افزود: رشته‌های ورزشی پارالمپیک درون مدرسه‌ای شامل رشته‌های طناب‌کشی، پرتاب دارت، تنیس روی میز، دوومیدانی، فوتسال، گلبال و گویرانی بود.

وی خاطرنشان کرد: ورزش منجر به تقویت توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه می‌شود و آن‌ها را از سبک زندگی بی‌تحرک و وابستگی نیز دور کرده و سلامت روان را در آن‌ها ارتقا می‌دهد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: برنامه‌های فعالیت بدنی به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه این فرصت را می‌دهد که از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شوند و یک زندگی فعال و سالم را هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند.

رنجبر با بیان اینکه ورزش، بخش سازنده در برنامه‌های آموزشی مدارس با نیاز‌های ویژه است، افزود: ورزش در واقع روشی برای تأمین سلامتی و تعادل روحی، نشاط و تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی است.

 وی اضافه کرد: ورزش نقش موثری در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت و گسترش روند بیماری‌هاد دارد و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» دانش‌آموزان و تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با برگزاری بازی و ورزش و ایجاد نشاط و شادابی در دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه سعی در همسو شدن با سیاست‌های پارالمپیک و استعدادیابی را داریم.

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به چگونگی برگزاری پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای استثنایی گفت: این پارالمپیک عبارت است از برگزاری بازی‌ها و رقابت‌های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه‌ای که دریک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی با توجه به علایق و نوع معلولیت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه و امکانات مدرسه، ویژگی‌ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت‌های خاص به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری پارالمپیک درون مدرسه‌ای در استان کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.