سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضعف ارتباط بین دانشگاهی به اجرای سخت پروژه‌های بین رشته‌ای منجر شده است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ارتباط ضعیف بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مهندسی گفت: این موضوع سبب شده که پروژه‌های بین رشته‌ای خیلی سخت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور صبح امروز در مراسم رونمایی طرح کلان ملی پروتز عصبی که در بیمارستان رفیده برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار بالای ضایعات نخاعی در کشور گفت: این پروژه در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه علم و صنعت در ایران انجام شده که پل ارتباط حوزه مهندسی و پزشکی در کشور است و این پروژه سالیان درازی تحقیق و پژوهش برای آن صرف شده است. 
 
وی بیان کرد: ارتباط بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و علوم مهندسی باید توسعه پیدا کند تا مردم از این همکاری نهایت بهره را ببرند.یکی دیگر از اهداف این پروژه تجاری سازی آن است و این وسیله می‌تواند بسیاری از مشکلات بیماران ضایعات نخاعی را رفع کند. 
 
معاون علمی و فناورری رئیس جمهور طرح پاراواک را از کارهای مرز دانش توصیف کرد و گسترش دانش علوم اعصاب در کشور را از دستاوردهای آن دانست.  

وی اظهار داشت: این پروژه سبب شده تا تیم‌های زیادی را به هم وصل کند و شرکت‌های دانش بنیان مختلفی در انجام دادن آن شریک هستند و ما منتظر هستیم تا تاییدیه‌های بالینی از وزارت بهداشت برای این پروتز عصبی را دریافت کنیم. 

ستاری با تاکید بر اینکه با این فناوری، مشکلات برخی از بیماران ضایعه نخاعی برطرف خواهد شد، گفت: با حمایت وزیر بهداشت و این وزارتخانه از این طرح، تایید بالینی این فناوری نوین انجام شود و این سیستم در اختیار بیماران ضایعه نخاعی قرار گیرد.

وی در خصوص هزینه‌های این طرح گفت: این طرح طولانی مدت است و ارزش آخرین قرارداد منعقد شده در این زمینه ۱۸ میلیارد ریال بوده است. مراحل بعدی این طرح هم به زودی اجرا می‌شود.

گفتنی است، پروتز عصبی حرکتی پاراواک یک سیستم میکروالکترونیکی با کنترل تراشه ریزپردازنده‌ای است که برمبنای سیستم عصبی مرکزی انسان، حرکت را در عضو ایجاد و کنترل می‌کند؛ این سیستم قابلیت برنامه ریزی حرکتی دارد و با توجه به حرکت مورد نظر، میزان انقباض را در طول حرکت کنترل می‌کند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.