وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ظرفیت‌های موجود در کشور برای تقویت صنایع فرهنگی، صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران را در آستانه جهشی بزرگ توصیف کرد.

اشتغال‌زایی از طریق گسترش بازی‌های رایانه‌ای/ بازی‌های رایانه‌ای ایران در آستانه جهش بزرگ قرار دارد
به گزارشخبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم ششمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ایران که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود کشور در حوزه صنعت بازی های رایانه ای اظهار داشت:  نسل جوان ما از پتانسیل بالایی برخوردار است و ما باید بیش از هر زمان دیگری نسل جوان را به‌ عنوان سرمایه‌های بزرگ این سرزمین باور کنیم زیرا اینده کشور از هر نظر متعلق به آنها است.

وی بیان کرد: در صنعت بازی‌های امروز ایران، مسئله نسبت هویت و تولید بازی‌ بوده به طوری که در حال حاضر ما نیازمند احیای هویت اخلاقی، انسانی و معرفتی هستیم.

صالحی امیری تاکید کرد:باید اسطوره‌ها و بازخوانی تحولات تاریخی را به نسل جوان معرفی کنیم و زبان این کار بازی های رایانه ای است که متاسفانه مسئله  فرهنگی دستخوش تعییراتی شده و بازی زبان انتقال آن است.

وی عنوان کرد: بازی بستری برای تعاملات اقتصادی و سیاسی است و بسیاری از پیام‌ها را به دنیا مخابره می کند.وقتی ورزشکاران ما در سطح جهانی می درخشند نوعی غرور و هویت ملی برای ایرانیان ایجاد می شود و بازی امروز یک امر هویتی است.

صالحی امیری ادامه داد: امروز بازی های رایانه ای  زبان انتقال سبک زندگی است و بر الگوی مصرفی جامعه اثر بخش است.سرانه مصرف فرهنگی در کشور باید افزایش یابد و این کار با تولید فیلم و نمایش انجام می شود و نسل جوان و نوجوان ما به طور متوسط در روز 70 دقیقه در فضای بازی‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه بازی های رایانه ای سبب انتقال فرهنگ می شود، افزود:  ما دارای تمدنی بزرگ در تاریخ هستیم. این سرزمین تبار تاریخی عظیم با سرمایه‌های بزرگ فرهنگی داشته است و امروز می‌توانید سوژه های خوبی را برای ساخت بازی بدست آورید.

وزیر ارشاد تأکید کرد: صنعت بازی رایانه‌ای می تواند جهش بزرگی را در کشور ایجاد کند و سود آور باشد زیرا این حوزه از گردش مالی بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: مبنای سیاست‌گذاری ما در وزارت ارشاد تقویت تولیدکنندگان ایرانی است و در حال حاضر امروز 23 میلیون نفر در مجموعه بازی های رایانه ای فعالیت دارند. 2 هزار متخصص در قالب 100 شرکت در کشور فعال هستند و علاوه بر بازار داخلی باید به منطقه در جهت کسب بازار بیاندیشیم.

صالحی امیری ادامه داد: باید در آینده صنعت فرهنگ جایگزین صنعت نفت شود و امروزه در حوزه‌های تئاتر، نقاشی و بازی رایانه ای می توانیم سبب اشتغال در کشور شویم و مشکل بیکاری را حل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در تولید بازی‌های رایانه‌ای نباید محتوا فدای فرم و شکل شود. محتوا است که می‌تواند عامل جذابیت و غرور ملی شود. توجه به عناصر سازنده محتوا در بازی‌های رایانه‌ای از این منظر بسیار حائز اهمیت است. بازی نباید خشن و فاقد هر گونه محتوا باشد. یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز نشاط ملی است و بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند یکی از منابع برای تقویت نشاط ملی باشد.

وی ادامه داد: محتوا باید عامل جذابیت و توجه به عناصر سازنده محتوا در بازی‌های رایانه‌ای از این منظر بسیار حائز اهمیت است.

صالحی امیری یادآور شد:  یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز نشاط ملی است و بازی های رایانه‌ای می تواند این مشکل را حل کند.

وزیر ارشاد در پایان تصریح کرد: وظیفه ما در وزارت ارشاد و بنیاد بازی‌های صرفا تولی‌گری است. سیاست‌گذاری حمایت و نظارت. وظیفه بنیاد بازی‌ها در این سه مفهوم خلاصه می‌شود و باقی امور باید به بخش‌ خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار