معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: استفاده از پول نفت سبب از بین رفتن خلاقیت و نواوری شده و جوانان این مرز و بوم سرمایه‌های اصلی محسوب می‌شوند.

پول نفت خلاقیت را خشک می کند/ جوانان بهترین سرمایه های کشورندبه گزارشخبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عصر امروز در مراسم ششمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ایران که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به سرمایه نیروی انسانی در کشور اظهار داشت: واقعیت این است که این محیط کسب و کار جدید در کشور پایه این اقتصاد است و نیروی انسانی جوان و خلاق سرمایه اصلی ایران محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: ایران تاریخ چند هزار ساله در زمینه تجارت و کارآفرینی در دنیا دارد که در ۱۰۰ سال اخیر به خاطر پول نفت تمام مزایای خود را از دست داده است.

ستاری عنوان کرد: وقتی به صنایع دستی نگاه می‌کنم می‌بینیم هزاران سال اقوام مختلف در این کشور به خاطر ابراز عشق خود صنایع دستی را به ثبت رسانده‌اند.

وی تصریح کرد: ما متاسفانه به واسطه پول نفت این میراث را فراموش کردیم و افتصاد خود را به سمت اقتصاد بچه پولداری بردیم و فکر کردیم اینگونه باعث پیشرفت کشور می‌شویم اما این شیوه اقتصاد باید برچیده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه واقعیت این است که هیچ کشور یا اقتصادی با پول نفت موفق نبوده، اظهار داشت: ایران با جمعیت جوان خود ظرفیت بسیار بالایی برای تحول در حوزه اقتصاد و خدمات دارد که به نظرم ما باید به سنت‌ها و گذشته‌های خود برگردیم و ببینیم گذشتگان‌ چگونه پول در می‌آوردند.

وی گفت: نفت و گاز سرمایه ما نبوده و باید روی بچه‌ها و جوانانمان سرمایه‌گذاری کنیم که من به شما جوانان که اراده کردید و روی پای خود ایستاده و زیر بار خفت و خواری استخدام‌های دولتی نرفتید، افتخار می‌کنم.
 
ستاری بیان کرد: متاسفانه به میز‌ها و پول نفت‌ دلمان را دلخوش کرده ایم و باید به این باور برسیم که استخدام به معنای مرگ خودباروی و خلاقیت است.

وی با بیان اینکه بازار بزرگی در شهر تهران موجود است، افزود: در معاونت علمی و فناوری یکی از بزرگ‌ترین اهداف مان گسترش و تجاری سازی حوزه گیم بوده است که در واقع همان تجاری سازی حوزه علوم انسانی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  تصریح کرد: هر وقت با خارجی‌ها صحبت می‌کنم می‌گویم نمِی‌دانم عمر تاریخ چقدر است، اما قطعا ما از آغاز تاریخ بوده‌ایم و حتی اگر در برهه‌ای از زمان شکست خورده‌ایم چیزی از در فرهنگمان کم نمی‌شود و ما با تجاری‌سازی این فرهنگ کارهای بزرگی می‌توان انجام بدهیم.

وی یادآور شد: معاونت علمی آمادگی دارد از حوزه گیم و انیمیشن با هدف تجاری سازی محصولات آن حمایت همه جانبه انجام دهد.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار