سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اعتبار 900 میلیون تومانی برای بیابان‌زدایی در کل کشور در سال آینده

اعتبار سال آینده برای بیابان‌زدایی در کل کشور 900 میلیارد تومان است؛با توجه به اینکه در استان اصفهان طرح‌های خوبی در حال اجراست باید سهم این استان به صورت ویژه در این اعتبارات دیده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان و خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با حضور در منطقه سجزی از پروژه بیومکانیکی نهال‌کاری به مساحت 2500 هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی این منطقه که توسط اداره کل منابع طبیعی استان و به پیمانکاری بسیج سازندگی استان برای نخستین بار در کشور با استفاده پساب انجام می‌گیرد بازدید کردند.

 رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جریان این بازدید از حمایت‌های استاندار اصفهان در زمان اجرای این طرح قدردانی کرد و اظهار داشت: با کنترل این کانون فرسایش بادی، ایمنی زیستی ایجاد می‌شود و همزمان با اجرای این پروژه در تپه‌های شنی نیز پالچ پاشی صورت می‌گیرد.

خداکرم جلالی، با اشاره به اینکه اعتبار سال آینده برای بیابان‌زدایی در کل کشور 900 میلیارد تومان است، افزود: با توجه به اینکه در استان اصفهان طرح‌های خوبی در حال اجراست باید سهم این استان به صورت ویژه در این اعتبارات دیده شود.

رسول زرگرپور نیز اذعان داشت: از سال 93 که در عرصه بیابان‌زدایی منطقه سجزی و در میان طوفان شدید گرد و غبار و شن‌های روان اقدام به غرس نهال کردیم تاکنون حدود 6 هزار هکتار بیابان‌زدایی صورت گرفته که بخشی از آن با انتقال پساب بوده است.

وی با بیان اینکه این اقدام با مدیریت جهادی و با استفاده از الگوهای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، گفت: در سال 92 حدود 200 هکتار بیابان‌زدایی انجام شده بود ولی در حال حاضر هر سال بیش از 2 هزار و 500 هکتار بیابان‌زدایی و در مجموع حدود 600 هکتار در این منطقه صورت گرفته است.

استاندار اصفهان ادامه داد: مسأله مهمی که در کانون‌های بیابانی سجزی وجود دارد این است که این منطقه جایی است که عمدتاً تأسیسات حساس اطراف اصفهان در سیبل این کانون‌های گرد و غبار هستند.

وی یادآور شد: این پروژه اولویت اول استان است، چرا که اگر این اقدام صورت نگیرد همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ام دیری نمی‌پاید که اصفهان همانند اهواز خواهد شد.

زرگرپور با اشاره به کانال انتقال پساب افتتاح شده در جریان این بازدید، تصریح کرد: این کانال اصلی به طول 45 کیلومتر است و حدود 60 کیلومتر کانال‌های فرعی دارد.

وی ادامه داد: انتقال پساب که برای نخستین بار در کشور برای این منظور صورت گرفته است که می‌تواند در سرعت بخشی به این پروژه بسیار مؤثر باشد.

همچنین در جریان سفر استاندار اصفهان و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به منطقه سجزی پروژه‌های بیابان‌زدایی شرق اصفهان به مساحت 27 هکتار نهال‌کاری با روش کاشت گونه‌های تاغ و قره داغ که توسط دو شرکت صفه کویر دشت نائین و طبیعت آرای جهان‌بین صورت گرفته بود افتتاح شد.




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.