سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار بوشهر؛

امکانات کافی برای مقابله با سیل نداریم

شهردار بوشهر به اشاره به به گزارش های هواشناسی در مورد وقوع سیل در بوشهر، از کم بودن امکانات شهرداری بوشهر برای مقابله با سیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامعلی میگلی‌نژاد در نشست مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به هشدارهای اداره کل هواشناسی استان بوشهر در زمینه وقوع سیل گفت: بارش باران، نعمت و رحمت الهی است که باید از آن برای حل کردن مشکلات کم آبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در شهرداری بوشهر از امکانات کافی برای مقابله با بروز خسارت در بحران جاری سیلاب نیست، افزود: با توجه به ساحلی بودن بوشهر اگر زمان وقوع سیل دریا در حالت مد باشد آب باران با سرعت کمتری به دریا می ریزد که این مساله باعث آب گرفتگی خیابان ها و معابر می شود.

شهردار بوشهر با بیان اینکه محل دفع آب‌های سطحی شهر بوشهر کانال‌ها است خاطر نشان کرد: خروجی این کانال‌های در دریا قرار دارد که این امکان وجود دارد که در صورت شدت بارندگی آب سطحی به همراه آب دریا در صورت مد دریا به سطح شهر برمی‌گردد.

میگلی‌نژاد کانال دفع آب‌های سطحی شهر بوشهر باید پاکسازی و لایروبی شود تصریح کرد: برای رفع مشکلات  و لایروبی این کانال‌ها به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آب باران در زمین‌های شهر بوشهر جذب نمی‌شود گفت: با توجه به بالا بودن زه‌آب به سبب ساحلی بودن بوشهر امکان جذب آب باران به زمین وجود ندارد از این نظر لایروبی کانال‌ها امری ضروری است.

انتهای پیام /پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.