شهردار بوشهر گفت: لازمه اجرای یک سبک واحد از الگوی معماری ایرانی- اسلامی، احصاء مولفه‌های ویژه توسط کارشناسان و متخصصان اهل فن است تا شهرداری‌ها بتواند در آن مسیر حرکت کنند.

اعمال سلیقه‌ی شهرداران در اجرای معماری ایرانی اسلامی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامعلی میگلی‌نژاد با بیان اینکه در اجرای سبک معماری ایرانی-اسلامی دستورالعملی ابلاغ نشده است گفت: پیاده‌سازی الگوی ایرانی-اسلامی در معماری شهری منوط به ابلاغ یک دستورالعمل واحد از سوی وزارت کشور به شهرداری‌ها است که تاکنون استراتژی رسیدن به این هدف تعیین نشده است.

وی با اشاره به اعمال سلیقه‌ی شهرداری‌ها در بکار گیری معماری ایرانی-اسلامی، افزود: بسیاری از شهرداری‌ها با توجه به سلیقه خود، یک نوع سبک معماری را تحت عنوان سبک ایرانی–اسلامی در منظر شهری بکار می‌گیرند، که هیچ کدام از آن‌ها نتیجه مطلوبی را که مدنظر مقام معظم رهبری باشد، را ندارد. در صورتی که لازمه اجرای یک سبک واحد از الگوی معماری ایرانی- اسلامی، احصاء مولفه‌های ویژه توسط کارشناسان و متخصصان اهل فن است تا شهرداری‌ها بتواند در آن مسیر حرکت کنند.

میگلی‌نژاد همچنین در رابطه با ایمن‌سازی ساختمان‌ها و نقش شهرداری اظهار داشت: در رابطه با ایمن‌سازی ساختمان‌ها آنچه که در قالب وظیفه  آنچه که در قالب وظیفه شهرداری و سازمان نظام مهندسی است، صورت می‌گیرد، اما ما اعتقاد داریم این وظیفه، یعنی وظیفه ساخت شهر بر عهده سازمان مسکن و شهرسازی است و شهرداری همانطور که از نامش پیدا است، صرفاً وظیفه نگهداری از شهر را دارد.

شهردار بوشهر در پایان با اشاره به انتخابات چهارمین جشنواره چهره سال صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: معیارها و ملاک‌های چهره برتر صنعت ساختمان باید فارغ از مجموعه مولفه‌های واحد، متناسب با اقلیم هر شهر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.