اداره‌کل دامپزشکی استان بوشهر با اعلام بیانیه ای هشدارهای لازم را به دامداران برای مقابله با خطرات سیل احتمالی اعلام کرد.

اطلاعیه دامپزشکی بوشهر در مورد سیل احتمالیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در اطلاعیه اداره کل دامپزشکی استان بوشهر آمده است: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی استان مبنی بر پیش‌بینی بارش شدید باران همراه با تندر و احتمال وقوع سیل از امروز در سطح استان و احتمال وارد آمدن آسیب ها و خسارات سنگین در واحد های دامداری و نظر به تبعات سیل در سلامت و بهداشت جمعیت دامی در مناطق سیل زده به اطلاع می‌رساند رخداد احتمالی سیل می تواند موجب بروز بیماری‌های کلستریدیائی، شاربن، شاربن علامتی، لپتوسپیروز و لمپی اسکین و همچنین به‌دلیل ایجاد شرایط مناسب برای افزایش آلودگی دام‌ها به بیماری‌های انگل داخلی و خارجی بدن دام‌ها و ابتلای دام‌ها به بیماری‌هایی نظیر پنومونی‌ها، کمبودها، مسمومیت‌ها و کاهش موادمعدنی و ویتامینه شود.

به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی به دامداران در قبل و بعد از وقوع سیل، هر چه سریع‌تر  اطلاع‌رسانی لازم به دامداران اتحادیه‌ها و تعاونی‌های دامداری، همچنین مدیریت جهاد کشاورزی و مدیریت امور عشایر شهرستان برای آمادگی آنان صورت پذیرد.

در ضمن تمامی شبکه‌ها آمادگی لازم برای همکاری در مایه کوبی، درمان حمایتی – داروئی و همچنین با مشارکت نیروهای امدادی نسبت به جمع آوری و نظارت بردفن بهداشتی و اصولی آنها برای کنترل و پیشگیری از بروز عفونت‌های ثانوی و همکاری با سازمان جهادکشاورزی، امور عشایری و ... داشته باشند.

۱.  دامداران استان به‌ویژه دامداران مستقر در تالاب حله از چرای دام‌های خود در مسیر سیل و در زمان بارندگی در مراتع جدا خوداری کرده و حتی‌الامکان دام‌های خود در اماکن دامی نگهداری کنند.

۲ . دامداران هر چه سریعتر نسبت به تامین علوفه مناسب و آب شرب در دامداری اقدام کنند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.