سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم ازدواج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

هدف از مراسم ازدواج دانشجویی تشویق جوانان به ازدواج به موقع، آسان و پایدار است که خوشبختانه هر سال تعداد مزدوجین نسبت به سال قبل افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در بیستمین مراسم جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان جشن "شاخه نبات" گفت: امسال 140 زوج دانشجو در این مراسم حضور پیدا کردند؛ زوجینی که حداقل یکی از آنها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این جشن ها به همت معاونت فرهنگی دانشگاه و دفتر نمایندگی ولی فقیه هر ساله در این دانشگاه برگزار می شود، عنوان کرد: ان شاالله امسال زوجین جوان بعد از این مراسم راهی مشهد مقدس می شوند و چند روزی را در آنجا اقامت می کنند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشن ها تشویق جوانان به امر مهم و ضروری ازدواج است و امیدواریم که با برگزاری این جشن ها بتوانیم از تشریفات تا حد زیادی بکاهیم و زمینه ازدواج آسان برای زوجین جوان را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر توصیه کرد: جوانان بهتر است تا قبل از اینکه فارغ التحصیل شوند نسبت به امر ازدواج اقدام کنند، زیرا در این مرحله از زندگی سطح توقعات و خواسته هایشان نسبت به بعد از فارغ التحصیلی بسیار پایین تر است و با داشتن حداقل امکانات می توانند زندگی مشترک خود را شروع کنند.

معتمدی یادآور شد: ما در نظر داریم برای تسهیل در امر ازدواج جوانان خوابگاه های متاهلی را برای آنها در نظر بگیریم زیرا مسکن نقش کلیدی برای تشکیل خانواده داشته و بزرگترین دغدغه زوجین جوان برای ورود به زندگی مشترک محسوب می شود.


در ادامه این مراسم سید جواد طباطبایی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص سابقه جشن های دانشجویی در این دانشگاه بیان کرد: این مراسم از حدود 20 سال پیش (حدود سال 76) با حضور 60 زوج دانشجو در دانشگاه برگزار شد و امسال در بین ورودی های جدید شاهد حضور همان زوج های دانشجویی هستیم که در اوایل سال های مذکور ازدواج کرده بودند.

وی اظهار داشت: این مراسم به صورت مشترک و متمرکز در مشهد مقدس برگزار می شود و اهداف خاصی را دنبال می کند که یکی از آن ها شروع زندگی مشترک در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (امام رضا علیه السلام) بوده که بسیار دل نشین و معنوی است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه از سال 76 تاکنون شش هزار و 414 دانشجو در مراسم ازدواج دانشجویی شرکت داشته اند، گفت: هر ساله تعداد مزدوجین رو به افزایش بوده است.

وی افزود: از مجموع مزدوجین سال 95، 31 زوج در مقطع کارشناسی، 62 زوج در دوره کارشناسی ارشد و 48 زوج در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه سخنانش گفت: در میان مزدوجین امسال، بیشترین آمار به ترتیب متعلق به دانشکده مهندسی کامپیوتر و عمران با 14 زوج، دانشکده مهندسی برق با 13 زوج، دانشکده مهندسی مکانیک با 12 زوج، دانشکده مهندسی صنایع با 11 زوج و دانشکده مهندسی هوافضا با 10 زوج است.

طباطبایی تاکید کرد: زندگی مشترک در جوانی همراه با عشق و اخلاق، نیرویی وصف ناپذیر است که پیوند آن با محبت و تقوا، انسان را در سخت ترین شرایط زندگی یاری می دهد.

وی یادآور شد: ازدواج، سازنده و رشد دهنده است و روح تعاون و احساس مسئولیت را شکوفا می کند. همچنین خداوند متعال به کسانی که برای ازدواج گام بر می‌دارند، وعده توسعه رزق و روزی می دهد. ازدواج جلوی برخی از گناهان را می گیرد و موجب حیات روحی و اخلاقی جوانان و جامعه می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.