وزیر علوم گفت: سند 2030 صرفا یک بیانیه بوده و هیچ وزیری تا به امروز آن را امضا نکرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه سازمان امور دانشجویان صبح امروز در ساختمان مرکزی سازمان امور دانشجویان با اشاره به سند 2030 اظهار داشت: سند 2030 در حوزه آموزش است و بیشتر به صورت یک بیانیه و تفاهم‌نامه بوده است که دبیرخانه‌ها در وزارت آموزش و پرورش مشخص شده که اولین جلسه آن با نظر سازمان ملل متحد در کشور کره جنوبی برگزار شد و یک تفاهم‌نامه‌ای بین وزرای آموزش کشورهای مختلف صورت گرفت.

وی بیان کرد: این سند را کسی امضا نکرده و بیشتر به صورت یک بیانیه است به طوریکه سازمان ملل متحد سال 2015 را تحت عنوان آموزش همگانی نامگذاری کرده و سال‌های 2015 تا 2030 را تحت عنوان آموزش برای همه در همه جا و آموزش‌های مهارتی است و این کار سبب می‌شود که هم افزایی بین کشورها در حوزه آموزش بیشتر شود.

فرهادی بیان کرد: سند 2030 در زمان وزیر آموزش و پرورش وقت و در حدود یک سال و نیم پیش در کره جنوبی جلسه‌ای تحت این عنوان انجام شده است که وزیر محترم آن زمان نظرات خود را در آن جلسه ذکر کرده است و قرار شده که بر اساس اسناد بالا دستی و مغایرت نداشتن با قوانین کشورمان عمل شود.

وی اظهار داشت: این بیانیه در مجمع عمومی یونسکو در جمع روسای وزارت آموزش و پرورش به کشورها ابلاغ شده است تا برنامه‌های عملیاتی تهیه و تنظیم شود و باید بگویم که تا الان هیچ وزیری این بیانیه و سند را امضا نکرده است و هدف از این بیانیه آموزش با کیفیت است.

وزیر علوم تاکید کرد: دبیرخانه سند 2030 بر طبق مصوبه دولت در آموزش و پرورش است و قرار است در چهارچوب سیاست‌های کشور انجام شود و تا امروز هیچ وزیری آن را به امضا نرسانده است.

فرهادی درباره عزل رییس دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: هر مدیر دانشگاهی یک دوره اول چهار ساله دارد که بر اساس قوانین و دستورالعمل جامع مدیریتی در صورت تأیید می‌تواند در منصب خود باقی بماند و یا فرد دیگری جایگزین آن شود.

وی تصریح کرد: استعفای مدیر کل غیرانتفاعی وزارت علوم هیچ ارتباطی به انتقادات ایشان نسبت به رشته‌های غیر مجاز دانشگاه آزاد ندارد و این شخص در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی به کار پژوهش مشغول است و هم اکنون در حال ساخت ماشین غزال چهار برای اعزام به مسابقات علمی است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.