سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از نخستین طرح ملی تحقیقات زمین‌گرمایی دانشگاه های کشور در یزد

نخستین طرح ملی تحقیقات زمین‌گرمایی دانشگاه‌های کشور،با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه یزد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ روح الله عزیزی عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و مسئول اجرای این طرح در این زمینه گفت: طرح پژوهشی مذکور با همکاری هشت تن از اعضای هیئت علمی از دانشکده‌های مهندسی مکانیک، معدن و متالورژی و هنر و معماری دانشگاه یزد انجام شده است.

عزیزی افزود: طرح ملی زمین گرمایی به منظور تامین سرمایش و گرمایش بخشی از ساختمان دانشگاه مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلیکه به نام شهید احمدی روشن مزین شده اجرا شده است.

وی  با اشاره به اینکه اجرای این پروژه از سال 94 آغاز شد تصریح کرد: این طرح مساحتی به وسعت حدود یکهزار متر مربع را در برگرفته و پنج میلیاردو 800 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

عزیزی گفت: برای این طرح 10 ‌هزار متر لوله پلی اتیلن داخل زمین، 4 ترانشه افقی به عمق 5 متر و طول 50 متر و 18 حلقه چاه به عمق 30 متر و همچنین یک حلقه چاه به عمق 180 متر حفر شده است.

وی با اشاره به اینکه دو نوع سیستم آب به آب و آب به هوا در این طرح مورد آزمایش قرار گرفته است افزود:در واقع تمامی اقدامات در این راستا به صورت طرح‌های پژوهشی انجام شده است.

 استفاده از انرژی زمین گرمایی باعث می شود مصرف برق در سیستم‌های گرمایش و سرمایش به شدت کاهش یابد.

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.