یزد؛

بازنگری رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاهی

در برخی از رشته ها به دلیل نداشتن بازار کار نیازی نیست پذیرش دانشجو انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه های یزد را از جمله دانشگاه های تراز اول اول کشور دانست و گفت: خوشبختانه استان یزد در بحث آموزش عالی پیشرفت چشم گیری داشته است.

وی فعالیت بیش از دو هزار واحد آموزش عالی در کشور را نشانه پیشرفت علمی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: از سال 85 تا 92 تعداد مراکز آموزش عالی کشور از 64 مرکز به بیش از 300 مرکز آموزش عالی ارتقا یافتند.

وی تصریح کرد: برخی از این موسسات حتی محل فعالیت خود را هم اجاره‌ای دارند ولی برخی دیگر هم خوب کار می‌کنند.

فرهادی با اشاره به این که در حال حاضر بسیار کمتر از ظرفیت دانشگاه‌ها در کنکور ثبت نام می‌کنند، خاطر نشان کرد: در برخی از رشته ها به دلیل نداشتن بازار کار نیازی نیست پذیرش دانشجو انجام شود.

وی بازنگری رشته‌های تحصیلی را از جمله اقدامات در دستور کار وزارت علوم دانست گفت: بسیاری از رشته‌های قدیمی به روز و رشته هایی که فاقد بازار کار بودند تعطیل شدند.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آماری که وجود دارد، بیش از 52 هزار دانشجوی خارجی الان در کشور تحصیل می‌کنند که نزدیک به 22 هزار نفر از آنها مربوط به جامعه المصطفی ص العالمیه هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه نسبت به استفاده از این ظرفیت تاکید شده، تصریح کرد: در بسیاری از پردیس هایی که به اسم بین الملل احداث شده اند، الان دانشجویان خودمان تحصیل می کنند و دانشجوی خارجی ندارند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار