با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاهیان استان سالن غذاخوری 1300 نفری مهتاب دانشگاه یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد در مراسم افتتاح این ساختمان گفت: به دلیل دور بودن تالار پذیرایی دانشجویان دختر واقع در پردیس خوابگاهی 1، ساختمان جدیدی با اسکلت بتنی و نمای آجری با مساحت 4000 مترمربع زیربنا، بر اساس طرح جامع دانشگاه جنب بوستان معرفت احداث شده ضمن اینکه فضایی برای رستوران استادان و کارکنان هم در نظر گفته شده است.

  اولیاء افزود: ساختمان مهتاب دارای دوسالن غذاخوری ویژه دانشجویان به ظرفیت هرکدام 500 نفر، سالن پخت مجزا، سالن غذاخوری استادان به ظرفیت 300 نفر، دو سردخانه زیر صفر و بالای صفر درجه، آسانسور و بالابر مواد غذایی، انبار ذخیره مواد و قسمت آماده‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این ساختمان حدود 50 میلیارد ریال هزینه شده افزود: ساخت این پروژه از فروردین‌ماه سال 94 آغاز شد و در دیماه سال جاری ساخت آن به پایان رسید.

اولیاء درخصوص ویژگی‌های فنی این ساختمان یادآور شد: سقف این ساختمان در قسمت سالن‌ها به صورت پانل‌های عایق و برخوردار از سامانه‌های گرمایش و سرمایش ایرواش به تعداد 7دستگاه، دارای سیستم صوت، اعلام و اطفای حریق، سالن پخت مجهز به دستگاه‌های صنعتی و روزآمد، دو دستگاه اتوماتیک شستشوی ظروف برای صرفه‌جویی در مصرف آب و سرعت بخشیدن به کار، 9 دیگ صنعتی برنج پز و سه دیگ خورشت‌پز است.

وی تصریح کرد: بخشی از مدیریت امور دانشجویی شامل واحد تغذیه، خوابگاه و رفاه نیز در این ساختمان مستقر شده است.

حدود 14 هزار دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل می کنند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.