سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

عبور از منیّت؛ عاملی مهم در پایداری زندگی مشترک

مدیر طرح ملی همسفر تا بهشت گفت: زن و مرد باید از مرحله منیّت عبور کرده و به مرحله «ما شدن» که عاملی مهم در پایداری و استمرار زندگی مشترک است، برسند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین جوادی در هشتمین همایش از سلسله همایش مسیر خوشبختی در محل تالار رازی افزود: ازدواج مفهومی عمیق است که بسیاری از افراد آن را درک نمی کنند و تصورشان از ازدواج، قراردادی است که در زمان عقد منعقد می شود و حقوقی را بصورت متقابل برای آنان تعریف می کند.
وی گفت: معنای واقعی ازدواج، یکی شدن و به هم آمیختگی زن و مرد است به گونه ای که حریم خصوصی در بین آنان وجود نداشته و همسران سعی در همپوشانی کمبودها و نقایص یکدیگر داشته باشند.
مدیر طرح ملی همسفر تا بهشت با اشاره به ارتباطات پیش از ازدواج و محاسن و معایب آن نیز افزود: در گذشته روابط پیش از ازدواج تقریبا وجود نداشت و انتخاب تا حد زیادی از سوی والدین فرزندان صورت می گرفت. این امر اگر چه ضریب امنیت و سلامت ازدواج را افزایش می داد، اما سرخوردگی ها و نارضایتي هایی را در جریان زندگی مشترک ایجاد می کرد که گاه تا پایان زندگی مشترک در رفتار وکلام همسران مشاهده می شد.
جوادی گفت: همین نارضایتی ها در همسران سبب شد تا در نسل های بعد، باور به ارتباط گیری های پیش از ازدواج برای رسیدن به شناخت و تقویت آن شکل گرفته و بدون در نظر گرفتن اثرات سوء آن، روابط  دوستانه‌ی قبل ازدواج گسترش یابد.
وی در ادامه بر اهمیت شناخت ظرفیت های روانی افراد و تقویت آن به منظور رویارویی با چالشهای زندگی، تاکید کرد و افزود: دختران و پسران باید بدانند که زندگی مشترک با مشکلات و چالش ها عجین است و تقویت ظرفیت های روانی برای حل این چالش ها مهم و ضروری است.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: منیت ، پایداری ، زندگی ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.