سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

شغل شرافتمندانه برای معلولان مولد خدمت توسعه بشری است

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: داشتن شغل شرافتمندانه برای معلولان می‎تواند مولد خدمت توسعه بشری و اهداف آن باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی خزاعی در مراسم روز جهانی معلولان در همدان اظهار کرد: باید بدانیم که آموزش و پرورش اگر درست مورد استفاده و توجه قرار گیرد، یک فرصت برای بروز و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان استثنایی و عادی است.

وی با بیان اینکه اگر از ظرفیت آموزش و پرورش درست استفاده نشود همین فرصت برای دانش‌آموزان به تهدید تبدیل می‌شود، افزود: دانش‌آموزان و افراد موجود در سطح جامعه استعدادها و نیازهای متفاوتی دارند که آموزش و پرورش باید متناسب با این توانمندی‌ها و استعدادها بسترهای لازم را برای رشد این افراد در مدارس مختلف فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه هیچ کس نباید به واسطه تفاوت‌هایی که دارد از نعمت آموزش و پرورش در جامعه محروم شود، گفت: وجود مدارس ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی در کشورهای دنیا به این دلیل است که این دانش‎آموزان در این محیط شناخته شوند تا متناسب با توانایی موجود مسیر رشد و بالندگی آنها فراهم شود.

خزاعی ادامه داد: شناخت این توانایی‌ها رسالتی بزرگ بوده که غفلت در این زمینه جفای بزرگی در حق دانش‌آموزان عادی و استثنایی است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های معلم خوب، درک و فهم این تفاوت‌ها در دانش آموزان است، تصریح کرد: هدف یک معلم تشویق برای رسیدن به هدف آموزش دانش‌آموزان استثنایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: باید توجه داشت که هر دانش‌آموزی دارای یک هویت فردی و شخصی است که باید متناسب با آن تربیت متوازن و متعادلی در آموزش و پرورش درخصوص تربیت زیستی و توانمندی جسمی دانش‌آموزان اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به شعار روز جهانی معلولان در سال 2016 که دستیابی به 17 هدف برای آینده‌ای که می‌خواهیم است، خاطرنشان کرد: تحقق این شعارهای 17گانه برای معلولان می‎تواند روند رشد جامعه را زیباتر و آینده بشر را تضمین کند.

خزاعی با اشاره به یکی از این شعارهای 17گانه امسال در روز جهانی معلولان اضافه کرد: پایان دادن به فقر در تمام زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، علم و نوآوری و... که محصول استعمار بشری است، باید در جامعه ما تحقق یابد.

وی با بیان اینکه داشتن شغل شرافتمندانه برای معلولان می‎تواند مولد خدمت توسعه بشری و اهداف آن باشد، به یکی دیگر از شعارهای روز جهانی معلولان اشاره کرد و یادآور شد: وجود عدالت جنسیتی یکی دیگر از شعارهای امسال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: نیمی از جامعه بشری را زنان تشکیل می‎دهند و نباید از حقوق اولیه خود در جامعه که حق دسترسی به آموزش با کیفیت و برابر در جامعه است، محروم باشند.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.