سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک شاعر جوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شعر جوان بیانگر احساس درونی وی است

شاعرِ جوان؛ صادقانه خود را می‌سراید و احوالات زندگی‌اش را به تصویر می‌کشد.

محمد مهدی نادری شاعر و ترانه‌سرای جوان کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ویژگی‌ها و مولفه‌های لازم در آثار شاعران جوان گفت: شعر جوان بیانگر احساس درونی وی و دغدغه‌های اندیشه بی‌قرار اوست . شاعرِ جوان، صادقانه خود را می‌سراید و احوالات زندگی‌اش را به تصویر می‌کشد. او گاهی آینده خویش را از زبان پیرمردی خسته و گاه گذشته‌اش را از زبان کودکی شیرین زبان به نظم در می‌آورد.
 
وی ادامه داد: شعر جوان به هر زبان و بیان که سروده شود، باید صاف، زلال و بدون آلایش باشد وهمین مساله یکی از جاذبه‌های شعر جوان است؛ زیرا صداقت در احساس و مناعت در گفتار است که به دل می‌نشیند.
 
این شاعر در بخش دیگری از گفتگو پیرامون مشکلات و دغدغه‌های جوانان در این عرصه اظهار داشت: به نظر بنده امروزه مشکل بزرگی که بسیار رایج است، سردرگمی افراد کم تجربه در نوشتن است. عده‌ای نمی‌دانند کجای کارند، از چه می خواهند بنویسند و برای زدن حرف حساب آگاهی لازم را ندارند. شاید دغدغه شاعری و نویسندگی، جای دغدغه کسب علم، تجربه و مطالعه برای فهم بیشتر و عمیق‌تر را گرفته باشد.
 
نادری در پایان در خصوص قالب شعری مورد علاقه جوانان خاطرنشان کرد: امروزه شعر در بین جوانان مخاطب بسیاری دارد. می توان مخاطبان را به دو دسته مخاطب عام و خاص شعر تقسیم کرد. مخاطب عام، شعرهای سطحی و نزدیک به احساسات روزمره و روابط فردی را بیشتر می پسندد و به همان قانع است، در حالی که مخاطب شعرشناس هر چیزی را به عنوان شعر نپذیرفته و نمی خواند. زیرا بر این اعتقاد است که در میان این همه سخن مکتوب؛ دُرّ گران قیمت کم پیدا می‌شود.
 
 
انتهای پیام/
 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.