سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

کاهش حمل‌ونقل مسافر در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردیبل گفت: از کاهش ۷.۹ درصدی حمل‌ونقل مسافر در هفت‌ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی رحمتی افزود: در هفت‌ماهه سال جاری ۱۴۴ هزار و ۹۳ سفر انجام شده که در مقایسه با تعداد ۱۵۶ هزار و ۳۸۱ سفر در سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه با کاهش سفر، تعداد مسافر انتقال یافته نیز کاهش دارد، گفت: در هفت‌ماهه سال جاری یک‌میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۹ نفر مسافر جابه‌جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته در همین مدت یک‌میلیون و ۲۰۵ هزار و ۷۵۸ مسافر جابه‌جا شده بود و مقایسه این دو رقم کاهش ۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

رحمتی با بیان اینکه کاهش مسافر جابه‌جا شده در تمامی شرکت‌های مسافربری شهرستان‌ها به غیر از شهرستان نمین مشاهده می‌شود، افزود: بیشترین تعداد شرکت‌ها با ۱۸ مورد در اردبیل مستقر هستند که آمار مسافر آن‌ها ۴.۷ درصد کاهش یافته است.

وی متذکر شد: بیشترین کاهش مسافر نیز در گرمی با ۱۶.۴ درصد و در پارس‌آباد با ۱۱.۶ درصد مشاهده می‌شود و در عین حال کمترین کاهش مسافر بعد از اردبیل در خلخال با پنج درصد و در نیر با ۵.۲ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: تنها شهرستانی که کاهش مسافر ندارد، شهرستان نمین است که تنها یک شرکت مسافربری در آن فعال است و حمل‌ونقل مسافر آن با ۱۳.۷ درصد رشد همراه بوده است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، حمل و نقل ، مسافر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.