سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

9 موکب میزبان زائران اربعین حسینی در ورودی و خروجی همدان

رئیس ستاد مردمی اربعین حسینی همدان گفت: در ورودی و خروجی همدان 9 موکب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام عباس اسماعیلی با اشاره به اینکه در اربعین عده‌ای مسؤولیت بازسازی عتبات عالیات را دارند، بیان کرد: با کمک‌های مردم عتبات عالیات هر روز آبادتر می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را فقط ایرانی‌ها می‌سازند، ادامه داد: افرادی هستند که برای خدمت به زائران امام حسین (ع) در اربعین موکب زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه موکب‌ها در نجف و کربلا با پشتیبانی مردم انجام شده است، افزود: از گوشه کنار ایران و همچنین از دارالمؤمنین همدان خودروهایی برای برپایی موکب و خدمت به زائر امام حسین (ع) راهی کربلا و نجف می‌شوند.

رئیس ستاد مردمی اربعین شهرستان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته در منا 7 هزار نفر از حاجیان شهید شدند، افزود: عربستان نتوانست به خوبی از حاجیان پذیرایی کند.

وی ادامه داد: 20 میلیون نفر در سال گذشته 80 کیلومتر راه را پیاده برای رسیدن به کربلا طی کردند که دنیا چنین جمعیتی با چنین ابهت و عشقی را به خود ندیده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در این مسیر باید خود را پیدا کنیم، ادامه داد: در شهرستان همدان در ورودی و خروج شهر 9 موکب برای پذیرایی از زائران برپا شده است.

وی با بیان اینکه روستائیان و ساکنان شهرها موکب‌های استان را پشتیبانی می‌کنند، ادامه داد: نخستین موکب در جاده ملایر، موکب دوم در جورقان و موکب سوم در میدان فرودگاه قرار دارد که این سه ایستگاه در مسیر رفت و برگشت از زائران پذیرایی می‌کنند.

رئیس ستاد مردمی زائران اربعین شهرستان همدان افزود: موکب چهارم در بوستان نماز، موکب پنجم در بوستان الغدیر همدان، موکب ششم در شهر مریانج، موکب هفتم در پادگان قدس، موکب هشتم حسینیه کوئینی‌ها و موکب نهم در پادگان قهرمان برپا شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین در حسینیه امام (ره) در خدمت تمام موکب‌ها و اهالی شهرستان همدان است، افزود: حسنیه امام (ره) آمادگی پذیرش کمک‌های مردمی برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در دو بخش خانم‌ها و آقایان را دارد،

انتهای پیام / د
برچسب ها: موکب ، همدان ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.