سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

آسیفکسی علت 19 درصد از مرگ نوزادان است

دبیر سمینار کشوری آسیفکسی هنگام تولد گفت: 5 میلیون مرگ نوزاد در سال اتفاق می‌افتد که 19 درصد آن مربوط به آسیفکسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهناز بصیری گفت: اختلال در اکسیژن‌رسانی بافتی در دوران جنینی و بدو تولد، آسیفکسی گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یکی از دلایل اصلی مرگ نوزادان در دنیاست، گفت:‌ 5 میلیون مرگ نوزاد در سال اتفاق می‌افتد که 19 درصد آن مربوط به آسیفکسی است.

بصیری با بیان اینکه کشور ما کم و بیش از این الگو تبعیت می‌کند، افزود: پیشگیری از آسیفکسی و درمان مناسب و بموقع آن، نقش بسزایی در کاهش مرگ و میر نوزادان دارد.

دبیر سمینار کشوری پیشگیری و درمان آسیفکسی نوزادی با بیان اینکه این نشست به منظور هم‌اندیشی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات استادان برگزار می‌شود، گفت: پس از بیان نقطه‌نظرات و جمع‌بندی مطالب، بسته‌های خدمتی در اختیار تمام مراکز خدمات درمانی کشور قرار می‎گیرد تا برخورد مناسب‌تر، صحیح و بموقع با نوزادان آسیب‏‌دیده انجام شود.

بصیری با بیان اینکه این نشست با طراحی و برنامه‌ریزی اداره سلامت وزارت بهداشت، همکاری دانشگاه علوم پزشکی و گروه نوزادان دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: در این نشست، استادان فوق تخصص نوزادان، همکاران متخصص طب جنین و استادان گروه زنان حضور دارند.

انتهای پیام/د
برچسب ها: آسیفکسی ، نوزادان ، همدان ، تولد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.