سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

عملکردشهرداری چمران در انتقال بازار جراحی

شهرداری چمران در انتقال بازار جراحی مدبرانه عمل کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛هاشمی امام جمعه شهر چمران با بیان اینکه شهرداری در انتقال بازار جراحی با تدبیر عمل کند، گفت: شهروندان بدانند این طرح انتقال و ساماندهی به خاطر راحتی و آسایش آنان بوده خرید خود را از بازار جدید شهر انجام دهند.

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت ایام سوگواری شهادت سید الشهدا (ع) و اسارت اهل بیت ایشان، افزود: همان طور که حضرت زینب دختر امیرالمومنین و سید الساجدین علیهما السلام استکبار زمان خود را رسوا کردند و این کار بزرگی برای پیروزی حق بر باطل بود امروز نیز پیروان اهل بیت باید به تبعیت از آن بزرگواران به رسوایی هر چه بیشتر استکبار زمانشان همت ورزند.

وی گفت: دوران اسارت اهل بیت دوران یادآوری و مرور اهداف سیدالشهدا است استقامت اهل بیت به ویژه دختر امیرالمومنین ستودنی بود و امروز شعاعی از آن را در منطقه می‌بینیم، خط مقاومت امروز مرهون مقاومت زینب سلام الله علیها است.

خطیب جمعه شهر چمران افزود: آن قدر عاشورا و بعد از عاشورا عظمت‌ها و ارزش‌های بزرگی خلق شدند که اگر عزاداران به بعضی از سنت‌های غلط یا خرافه‌ای توجه کنند به سید الشهدا ظلم شده است، عزاداران باید روی اصول قیام حسین بن علی تعصب داشته باشند، مبارزه با استکبار یکی از آن اصول برجسته است، جهان مستضعف اگر دنبال پیروزی در میدان نبرد با جهان استکبار است به خیمه سید الشهدا پناه بیاورد یعنی به سیره روش ایشان که قطعاً غلبه با آنان خواهد بود.

هاشمی در ادامه متذکر شد: با توجه به رحلت خاتم الانبیاء (ص) در 28 صفر و تحت‌الشعاع قرار گرفتن شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین تأکید روایات مشهور و بزرگان مذهب بر این که شهادت کریم اهل بیت، هفتم صفر است، مناسب است در این ایام ذکر و یاد این امام همام بزرگ داشته شود تا کمی از غربت ایشان رفع و پیروان ایشان از نور پرفروغ این بزرگوار بهره‌گیری بیشتری کنند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به روز 18 آبان، روز کیفیت اشاره کرد و گفت: بالا بردن کیفیت محصولات و کالاهای تولیدی داخل کشور رکنی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایتی برای تولید داخلی است.

امام جمعه شهر چمران همچنین با تسلیت شهادت یار با بصیرت امیرالمومنین، عمار یاسر، افزود: برای عبور از فتنه‌ها نیازمند بصیرت عمارگونه هستیم، قاطعیت و جسارت برخورد با فتنه را باید از ایشان آموخت، استکبار بداند این ملت عمارهای با بصیرت فدایی فراوانی برای رهبر خود دارد پیروان اهل بیت یک بار صدای دلسوزانه «أین عمار» را از جگر سوخته و زبان سوز مولی‌الموحدین شنیدند و سوختند، بار دیگر اجازه نخواهند داد صدای أین عمار از لسان مقتدای خود امام خامنه‌ای بلند شود.

هاشمی به طرح انتقال بازار شهر چمران اشاره کرد و گفت: برای انتقال بازار شهر که دارای معضلات فراوانی بود به فضای جدید، از شهردار و شورای شهر و تمام مسؤولانی که همکاری کردند به ویژه از بازاریان که مجاهدانه وارد این عرصه خدمت به مردم شهر شدند تشکر می‌کنم.

وی افزود: انتظار داریم مجموعه شهرداری کارهای انتقال را با تدبیر انجام دهد که بازاری‌ها و مردم شهر برای امورات خرید و فروششان متحیر نمانند و شهروندان نیز که این طرح انتقال و ساماندهی به خاطر راحتی و آسایش آنان بوده خرید خودشان را از بازار جدید شهر انجام دهند امیدواریم بازار جدید شهر بتواند هم از نظر اقتصادی، هم رونق‌بخشی شهری ثمربخش باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.